Doğumgünü Dosyası ” Tütü Yapımı ve Tişört Süsleme “

88fe36e7-45eb-45ad-acac-170066f80d74wallpaper

Doğumgünü hazırlıkları dosyamıza devam edelim biraz.Malum 4 gün kaldı artık doğumgünü partimize.Genellikle bu tür partilerde miniklere tülden yapılan ve adına tütü denen mini etekler giydiriliyor.Üzerine ise parti hangi temadaysa o temada tişört süsleri yapılıyor.

İlk aşamada tütü yapımını anlatmalıyım.

İhtiyacımız olan araba süslemelerinde kullanılan istenilen renkte tül,bel için lastik,bel çevresini süslemek için kurdale ve eteği takmak için yoğurt kovası.Ben 4 metre tül aldım ve yaklaşık 3,5 metresini kullandım.Ama bizim minik zayıf olduğu için bu kadar gitti,siz deneyerek yapabilirsiniz.Ben başta 2 metre almıştım sonra ekledim.

Öncelikle etek boyunu ne kadar istiyorsanız o boyun 2 katı kadar tülleri kesin,enini de 15 cm olarak ayarlayın.Mesela etek boyu 30 cm ise siz 60 cm kesin çünkü ikiye katlayıp düğüm atacağız.

5ac52197-ec1c-4fed-a742-3b906b52037ewallpaper

Aynı şekilde bebeğin beline göre lastiği kesip iki kenarını dikin ve dikilmiş olan lastiği yoğurt kovasına geçirin.Kesilmiş olan tülü ortadan ikiye katlayıp lastiğin içinden geçirin ve düğüm atın.Bu şekilde etek bitene kadar böyle devam edin.Boylarını en son ayarlarsınız.Yani bazı kısımlar kısa ya da uzun olabiliyor,onu en son eşitlerseniz.Süs olarak ben siyah kurdale kullandım,siz aynı tonlarda da kullanabilirsiniz.Silikonla eteğe yapıştırdım ve fiyonk yaptım.

SAM_4502

Tişörte gelince;

Siyah keçeden kase ve bardak kullanarak minnie kafası yaptım.İçine pembe keçeden 1 şekli yaptım ve ortasına pullar yapıştırdım.Üzerine de etek tülünden fiyonk.Kıyafetimiz hazır.Bakalım minik kuşumuz bu kıyafetler içinde nasıl hoş olacak:)Maliyeti de çok az.Bence denemelisiniz.Aynı şekilde kıyafeti bir mağazada 30 TL gördüm.Biz tüle 4 TL verdik.Kurdaleydi lastikti hadi 5TL olsun:)Keçe zaten hep kullandığım malzeme.Başka da bir masrafı olmadı.

Fikir olsun diye…

About güldane büyükçam

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı DOĞUMGÜNÜ HAZIRLIKLARI, KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Doğumgünü Dosyası ” Tütü Yapımı ve Tişört Süsleme “ için 12 cevap

  1. sezen dedi ki:

    minnie şeklini tişörte makineyle mi diktiniz ?

    • güldane dedi ki:

      hayır kolaya kaçtım silikon makinesiyle yapıştırdım:)

      • emine dedi ki:

        silikonla yapıştırdığınız keçe yıkanınca badiden kalkma yaptımı?

      • güldane dedi ki:

        açıkçası yıkamaya fırsat kalmadı,bir kere doğumgününde giydi,sonra kaldırdım.Küçüldü zaten,doğumgünüyle alakalı olduğu için de başka bir yerde giydirmeyi düşünmedim.Doğumgünü sırasında da kirlenmedi,1 saat giydi sonra sıkıldığı için üzerini değiştirdim ama belki yıkandığı zaman kalkabilir o zaman da kullanmadan önce tekrar yapıştırırsınız ya da dikebilirsiniz.

  2. tuğba dedi ki:

    merhabalar ya ben bunun kesımını yapamıyorum nasıl santım olarak ayarlayıp kesıcem anlamadım 2gundur ugrasıyorum yapmakla ama bır turlu beceremedım kesımını yardımcı olursanız sevınırım sızden cvp beklıcem…

    • güldane dedi ki:

      merhabalar size de
      öncelikle etek boyunun ne kadar olmasını istiyorsanız onu ölçün yani bebeğinizin belinden bacağına kadar ölçün kaç cm diye.ya da daha basit bir yol olarak başka bir eteği varsa eğer onun uzunluğu kadar ölçün.diyelim ki bebeğin bacağını ölçtük 30 cm çıktı.yani eteğin boyunu 30 cm istiyoruz.Tülü 60 cm olarak kesmemiz gerekiyor.yani 2 katı olarak.çünkü bu 60 cmlik kesilen tülü biz tam ortasından kıvırıp lastiğe düğüm atacağız.

      Boyunu anlattım.enini de ben 15 cm olarak kestim ama zaten kıvrılacağı için bu çok önemli değil 15-20 cm farketmez.

      Toparlarsak eğer tülü yere serdiniz eni 15 cm olacak boyu da bebeğinizin bel-bacak mesafesinin 2 katı kadar olacak.En son zaten eşit olmadıysa etek bittikten sonra makasla düzlersiniz.

      Anlaşılmayan bir şey varsa tekrar sorun lütfen.Yukarıda verdiğim resimlerden ikincisinde kıvrılarak lastiğe takarken resmini koydum.Burda nasıl düğüm atılacağını görebilirsiniz.

      Kolay gelsin….

  3. tuğba dedi ki:

    evet etek boyunu anladım 30cm onu katlayacagımız ıcın 60cm kesıyoruz sımdı bu tul baya uzun tulun sonuna kadarmı 60 cm 15 santım olarak kescez ben enını anlamadım ve toplam kescegımız sayı kac parca olcak kusura bakmayın cok soru sordum ama hıc anlamam bole seylerden bıkerede heveslendım yıyenıme yapcam dıe ama yapamayınca delıye dondum sımdıden tsk

    • güldane dedi ki:

      Şimdi açıkçası kaç parça olacağı sizin zevkinize kalmış kabarık bir etek istiyorsanız parça sayısını çoğaltabilirsiniz.Bunu ancak deneyerek anlayabilirsiniz.Biz kovaya lastiği bağlayıp parçaları kesip kesip bağladık.Arada bir kovadan çıkarıp baktık.Lastikte hiç boşluk kalmayacak şekilde biraz da kabarık olsun diye parçaları biraz sıkıştırdık.Tül uzun olduğu için biz ikiye katlayıp en 15 boy 60 cm olarak kestik.(yani bir kesimde 2 parça elde ettik)İsterseniz ilk başta tülün aşağısına kadar kesip sonradan 60 cm de bir kesin,İsterseniz de tam 60 cm de kesip parça parça yapın.Bu size kalmış.Biz 15e 60 ar cmlik parçalar kesip hemen lastiğe bağladık.Aslında çok kolay.Bence siz parçaları kesip bağlamaya başlayın.Sonra ne kadar kolay olacağını göreceksiniz.Zaten bir kısmı uzun bir kısmı kısa olsa bile en son etek bittikten sonra hepsini makasla düzlersiniz.Yani ilk etapta hepsini eşit yapamasanız da olur sonradan düzlemesi de kolay.Yapınca sonucu bana da bildirin.Umarım anlatabilmişimdir.

  4. arslan kaya dedi ki:

    çalışmalarınız gerçekten harika bu işe merak sardım seri olarak düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim

  5. emel dedi ki:

    süperr çokk çook teşekkür ederimm sizee bu tütü çalışmasını bizlerle paylaştığınız için yapımınıda çok güzel bir şekilde paylaşmışsınız net ve açıkça .inanınn hazırları bir hayli pahalı..ellerinize sağlıkk teşekkür ederimm
    Cevapla

  6. güldane dedi ki:

    Beğendiğiniz ve içten yorumunuz icin çok teşekkür ederim.kendi imkanlarımizla yapacağımiz şeyler varken hazır almayi sevmiyorum, severek yapiyorum bu tür şeyleri.yardimci olabildigime cok sevindim…

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

