Bez Kitap (quiet book)

SAM_3183SAM_3186SAM_3187SAM_3188SAM_3189SAM_3185SAM_3184
Türkiye’de son yıllarda ilgi görmeye başlayan ama yurtdışında bu konuda ciddi tasarımlar yapılan bir konu;quiet book.Bezden yapılan bu kitapta çocukların ince motor becerilerini geliştirmek için etkinlikler var.Aslında siz ne isterseniz onu yapabilirsiniz.Ben fermuar açma,kapama,düğme ilikleme,nesneleri eşleştirme,kemer,saat kordonu açma kapama,harfleri yerleştirme,şekilleri düzenleme,ayakkabı bağlama,abaküs gibi çalışmalar yaptım.Ayrıca bizim minik aynaları sevdiği için fondöten aynamı çıkarıp yapıştırdım.Her ne kadar Gülse bunları yapmak için küçük olsa da şu anda düğmelerle,fermuarla oynuyor hatta eşleştirme hayvanlarını çekip çıkarıyor.Yapılışına gelince;eşit boyutlarda sünger ve kumaş kestim.Önce kumaşın üstüne nesneleri diktim,bazılarını yapıştırdım.Sonra da kumaşı süngere diktim.Eşleştirme çalışması için aynı armaları aldım.Birini kumaşa yapıştırdım.Diğerinin altına cırt cırt dikip yapıştırdım.Harflerin altında da çıt çıt var.Evet bu iş benim bayaa bir vaktimi aldı,ama değdi.Gülse büyüdükçe bunları bir bir yapacak inşallah.Resimleri daha ayrıntılı görmek isterseniz üzerine tıklayabilirsiniz.

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı KENDİN YAP, MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Bez Kitap (quiet book)

  1. zemliha dedi ki:

    çok yaratıcı tebrikler.Gülsecik çok şanslı 🙂

  2. hanife gençtürk dedi ki:

    merhaba güldane hepsi çooook başarılı olmuş..eminim gülse de seve seve oynayacaktır.bu kitaplar hem ince motor becerilerini geliştiriyor hem de kitap okuma alışkanlığı kazandırıyor.ellerine sağlık:)ben de beklerim http://evimizinmarifetleri.blogspot.com/

  3. güldane dedi ki:

    çok teşekkür ederim ben de hemen misafir olacağım blogunuza:)

  4. dursune dedi ki:

    Meyveleri nerden buldunuz bayildim kitaba emeğinize sağlık biraz daha ayrıntı verebilir misiniz

    • güldane dedi ki:

      beğenmenize sevindim.meyveleri incik boncuk satan tuhafiyelerden buldum.aslında bunlar arma olarak satılıyor.ben altına silikon tabancasıyla cırt cırt yapıştırdım ve o şekilde kitaba yine silikonla tutturdum.kitabın içinde sünger var,süngerin etrafına güzel görünsün diye kumaş diktim.kumaşın üstünde de eşleştirme çalışması,abaküs,sayılar,şekillerle ilgili nesneleri yapıştırdım.hepsi hazır değil,ben büyük bir kısmını keçeden ve kumaştan yapıp yapıştırdım.ben bunu yaparken henüz bloğum yoktu ayrıntılı resimlememiştim ama siz başka hangi konuda ayrıntı isterseniz yazabilirim.

  5. ezgiumut dedi ki:

    Çok beğendim, gülse gerçekten de sanslı, bu arada cırt cırtları nereden bulabilirim?

    • güldane dedi ki:

      çok teşekkür ederim ben cırt cırtları bu tarz incik,boncuk satan bir mağazadan almıştım ama küçük tuhafiyelerde de olabilir,Çünkü artık çoğu yerde kullanılıyor bunlar,kolaylıkla bulabileceğinizi umut ediyorum.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

