Torba Uyku Tulumu

4af6b824-b753-495e-adc9-1ecfa534dba0wallpaper

Gülse maşallah o kadar hareketli ki uyurken üzerini açmaması imkansız.Sürekli bakıp üstünü örtmem gerekiyordu ve bazen örterken uyanıyordu.Kollu ve bacaklı tulumda da rahat edemiyordu.Dönerek uyuduğu için rahat dönemiyor ve ayaklarını tanıma döneminde olduğu için sürekli ayağıyla oynamak istiyor uyuyamıyordu.Ben de ona kendim torba tulum yapmaya karar verdim.Kolları açık olacak ve rahat hareket edecekti.Öte yandan ayakları kapalı olacak ve oyuna uyandıktan sonra devam etmesi gerekecekti.Kalıbı göz kararı biraz da geniş tutarak kumaşa çizdim ve kestim.Arkasını ve önünü ayrı ayrı yaptım.Önce arkayı analatayım.Kumaşı kestikten sonra diktim,az bir açıklık bıraktım ve elyafla doldurdum.Çok fazla doldurmadım çünkü ön tarafa da aynı işlemi yapacağım için çok şişkin olmaması gerekiyordu.Elyaflar toplanmasın diye yorgan diker gibi büyük büyük dikişler yapıp sıkıştırdım.Arka taraf bitti.Ön taraf için de aynı şekilde kumaşı kestim.Fakat önden fermuarlı olacağı için tam ortasından tekrar kestim.Aynı şekilde elyafla doldurdum ve dikişlerle büzdüm.Bu büzülmeler kumaşın boyunu kısaltıyor,o yüzden ölçüyü biraz uzun tutmalısınız.Sonra ön tarafla arka tarafı birbirine diktim.Tulumumuz hazır ama görsel açıdan da güzel olması gerekiyor.Dikişleri gözüktüğü için ben hem ön tarafa hem de iç tarafa farklı kumaşlarla astar diktim.Aynı şekilde ölçü alıp kumaşı hazır olan tuluma diktim.Ortaya fermuarı da diktikten sonra geriye tek bir işlem kaldı.O da en altını dikmek.Alt tarafı hallettikten sonra tulumumuz hazır.Bu işlem elimde diktiğim için benim 3 günümü aldı!Ama sonuç süper.Hem içim daha rahat artık üstünü açamıyor,hem de sıcacık mışıl mışıl uyuyor Gülse.Bu resmi ilk yaptığım zaman çekmiştim.Ölçüyü göz kararı aldığım için biraz boldu ve ben içinden yan kısımlarından kastım.Uyuduktan sonra sadece kolları için ince bir battaniye örtüyorum.Bunun yapılış aşamalarını çekmemiştim.Ama bahar için daha ince bir tulum dikmeyi planlıyorum,o zaman aşamalarıyla fotoğraflarım.Dikmek isteyenler için daha anlaşılır olur.

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı BEBEK HAZIRLIKLARI, KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Torba Uyku Tulumu

  1. Güler AD dedi ki:

    bunlar hazır da satılıyor, çok pratikler. benim kızım büyüyünce hazırı bulamadığım için diktirmiştim, yazlık olanı elyafsız yaptırdım, kışlık olana da metre ile satılan elyaftan aldım, daha düzgün ve kolay oldu. ayrıca sitenizi de çok sevdim, her bişeyi evdeki malzemelerle yapmışsınız 🙂

    • güldane dedi ki:

      Evet hazır da satiliyor ama ben de bir kendin yap ruhu var hoşuma gidiyor bu tür işler, yoksa ver parayi al degmez ugrastigina 🙂 Ama napayim seviyorum ugrasmayi 🙂 Biraz da Gülse bebekken uyku vakitlerini bu tür islerle degerlendiriyordum, simdi cok zor bu kadar ayrintili islerle uğraşamiyorum.Siteyi begenmenize sevindim, artik cogunlukla kizimla yaptigimiz etkinlikleri paylasiyorum. Her zaman beklerim 🙂

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

