Uyku Eğitimi

imagesCA4P7CI7
Eve küçük,yeni bir birey katılınca ona alışması biraz zaman alır.Evet herşey çok zordur (aynı zamanda güzel)ama en çok uyku bizi sıkıntıya sokar.Çünkü uyumayan bir bebek uyumayan bir anne demektir.Uyuyamayan bir anne de bir çok sıkıntıyı beraberinde getirir.En basitinden dinlenmeyen bir anne çok fazla süt üretemez.Ama anne herzamanki gibi bu tip sorunların üstesinden kolaylıkla gelir.Gülse kolik bir bebekti.Özellikle ilk 4 ay belli saatlerde ağlamalarıyla başetmek zorunda kaldık.Bunun için kolik şarkıları dinlettik,kucağımızda dolaştırdık,çeşitli damlalar kullandık.Ama bize iyi gelen sadece elektrikli süpürgenin sesiydi.(çok şükür!)Bu süreçte sallamadık,nadiren uyuduğu zamanlarda emerek ve süpürge sesiyle uyudu.Gündüz uykusu diye birşey yoktu.Uyuyamıyordu ve uyumadıkça daha çok yoruluyor,yoruldukça daha çok ağlıyordu.
3.aydan sonra bu soruna bir son verebilmek ümidiyle uyku eğitimi konusunda araştırmalar yapmaya başladım.Karşıma en çok Tracy Hogg yöntemi olan Yatır kaldır ve easy metodu çıkıyordu.Denemeye karar verdim.Metoda göre belirli uyku rutininden sonra bebeği yatırmak gerekiyordu.Ağlayınca kucağa alıp sakinleştirip tekrar yatırmak gerekiyordu.(kucakta çok fazla tutulmadan)Bu şekilde uyuyana kadar devam ediyorduk.Gülse kucağa alınca sakinleşiyordu evet ama bırakınca tekrar ağlıyordu.Yaklaşık 1 ay kadar bu şekilde uyudu.Belirli bir zaman sonra uyuyordu ama bu uyku 10 dk ya da 30 dk sonra son buluyordu.Tabi yatırıp kaldırmaktan ben de bel namına pek birşey kalmamıştı.Sonra Tracy Hogg ve Kim West’in kitaplarını aldım,tekrar tekrar okudum.Çok başarılı sonuçlar alan vardı ama Tracy yöntemi bize göre değildi.
Kim West ise bebekten kademeli olarak uzaklaşarak bebeğe güven duygusu vererek uyutmayı denemeyi tavsiye ediyordu.Uyku rutininden sonra bebek yatağa yatacak,anne yatağın yanında onunla konuşup telkinleştirecek,isterse biraz dokunacak ve bebek bu şekilde uyuyacak.Tabi her 3 günde bir anne oturduğu sandalyeyi biraz daha uzağa taşıyacak ve zamanla bebek yalnız uyumaya alışacak.Gülse’yi yatağa yatırdım,söylenenleri yaptım ama o gece hiç uyanmadığı kadar çok uyandı Gülse.Vazgeçtim.Evet herşeyin 1 günde yoluna girmesini beklemek mucizeydi ama ben de çok yorulmuştum,uykusuzdum ve vazgeçtim.Emerek uyumaya devam etti.Bunda bir sıkıntı yok zaten emzirmek istiyordum ama 10 dkda bir uyanıp emmek istiyordu ve kesintisiz uykular uyuyamıyordu.Dahası doğduğunda bile emmeyen Gülse ya bir süre sonra da emmek istemezse ne olacaktı?(oldu da zaten!)Nasıl uyutacaktım?Bu sorular aklımı kurcaladıkça daha çok araştırmaya başladım.Gece şimdilik sıkıntı yoktu emerek uyuyordu ama gündüz hiç uyuyamıyordu.Başından beri sallamayan ben ayağımda sallamaya başladım.Tabi çocuk hiç sallanmadığı için afalladı ama uyumaya başladı.Aslında zorla uyuyordu ,çünkü sallanmayı sevmiyordu.Ayağımdan indirince tekrar uyanıyordu ve en fazla 30dk uyuyordu.Zaten yorgun olan ben hiç bir yere kıpırdayamadığım için daha fazla yoruluyordum.
Bu yöntemler kısaca anlatılacak bilgiler değil,ayrıntıları var ve iyice araştırılıp uygulanması gerekiyor.Ama hangi method denenirse denensin önemli olan kararlı olmak.Bizim kararsızlığımız bebekte şüpheye yol açıyor.Ama ne olursa olsun bebeğe uyumayı öğretmek gerek.Çünkü o nasıl uyuyacağını bilmiyor.Ne şekilde uyutursanız o şekilde uyumayı öğreniyor ve uykusundan bir şekilde uyandığı zaman(uyku döngüleri de dahil) yine aynı yöntemle uyumayı istiyor ve kendi kendine uyumayı başaramazsa tekrar uyuması hiç de kolay olmuyor.
Tabiki bu konuda hiç bir uzmanlığım yok.Tamamen araştırmalarım sonucu edindiğim tecrübeleri paylaşıyorum.Şu anda bebeğinizi uyutabiliyorsanız ve şikayetiniz yoksa ne güzel.Değişikliğe gerek yok.Ama bazı bebekler zordur(Gülse gibi)ve hem onun hem de sizin rahatlığınız için bu konularda eğitilmesi gerekir.Gülseyle uyku eğitimi maceramıza bir sonraki yazıda devam edeceğiz.

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

