Peluş Şapka

9de6bfed-53e0-4973-8601-f67476675b84wallpaper

a26f3986-05c0-4de9-a319-dc8db5c6d579wallpaper2
Bu şapkanın yapılışını Sesi ve BEn’in blogunda gördüm.Benim elimdeki kumaş farklı olduğu için böyle durmadı.Ama yinede çok güzel oldu,ben beğendim ve minik kuşuma da tabii ki çok yakıştı.Farklı olarak ben sade olmasın diye keçeden(temizlik bezinden)çiçek yaptım.
Öncelikle şapkayı yapacağınız kişinin baş çevresini ve tepesinden alnına kadar ölçün.Sesi kaşına kadar demiş ama öyle yapınca Gülse’ye büyük geldi.Sonra 1 numaralı resimdeki gibi bir gazete kağıdına o ölçülerle kalıp çıkarın ve kumaşın üzerine koyarak kesin.
Yuvarlakları göz kararı keserseniz eşit olamayabiliyor.Bu yüzden ben 2 numarada gösterdiğim resim gibi önce 2ye sonra 4e katlayıp kestim her tarafı eşit oldu.Kestikten sonra kenarları birbirine yuvarlakları da yan yana dikin.Üzerine rakam yazdım ama çok net olmamış.Dikildikten sonraki halini 3 nolu resimde görüyorsunuz.4 numaradaki gibi 4 halka kesip her 2sini birbirine dikin ve şapkaya ekleyin.Şapkamız bitti.
Gelelim çiçeğe.Şekildeki gibi 1 yuvarlak,4 çiçek deseni ve 2 yaprak kesin.Önce yaprakları yuvarlak keçeye dikin.Çiçeklerden birini alın.Önce 2ye sonra tekrar 2ye katlayın ve en ucundan yuvarlak parçaya dikin.Diğer 3 çiçeğe de aynı işlemi uygulayın ve şapkaya dikin.Sonra da bu kış bitmeden miniklere giydirin…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Peluş Şapka

  1. pembe masallar dedi ki:

    çok güzelolmuş bu bere ellerinize sağlık:)

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

