Taze Yoğurt

37f925b1-ceac-48e5-957f-447cba6b12dfwallpaper
3 sene önce yaklaşık 2 yıl kadar köyde çalışmıştım ve süt,yumurta gibi ürünleri ordan temin edebiliyordum.Şehir merkezine geçince tabi bunlardan bir süre mahrum kaldık.Hamilelik dönemimde yine gündemimize taşıdık bu konuyu ve süt olmasa da köy yumurtasını bulduk.Gülse ek gıdaya başlayınca yeniden süt,yumurta arayışına girdik ve artık düzenli olarak alabiliyoruz bunları.Sütü bulunca yoğurdu ve peyniri de kendim yapıyorum.Kendimiz için 1,5 litrelik tupperware kabına ılıyan sütü döküp,2 yemek kaşığı sütle sıvılaştırdığım yoğurdu ekleyip karıştırıyorum.Üzerini iyice örtüp kalorifere koyuyorum.(kabın tupper olması birşey değiştirmiyor her türlüsü olur:)
Gelelim asıl tarife.Gülse için küçük kavanozlara ılıyan sütü koyup ayrı bir kasede 1 tatlı kaşığı yoğurdu sütle sıvılaştırıp kavanoza döküyorum ve karıştırıyorum.Aynı şekilde üzerini iyice örtüp 3 saat kaloriferde bekletiyorum ve sonra buzdolabına kaldırıyorum.Tabiri caizse taş gibi katı yoğurdumuz oluyor.Püf noktaya gelince sütün sıcaklığı önemli.Çok sıcak ya da soğuk olursa sulanıyor yoğurt.Bu yüzden parmağınızı soktuğuzda elinizi yakmamalı ama soğukta olmamalı.Diyelim li tutturamadınız ve yoğurt sulu oldu.O zaman üzülmeyin.Ayrı bir kaseye sıcak su koyun ve yoğurdu yaptığınız kabı bu kaseye oturtun,üzerini kapatıp 2 saat kadar daha bekletin.Bu sefer toplayacaktır mutlaka.Şimdi bebeklere taze yapıp günlük yedirin diyor ya uzmanlar.Bu konuda da ben tabi günlük yapamıyorum ama önce 1 kavanoz yapıyorum.Yaklaşık 1 litre kadar sütü derin dondurucuya koyuyorum.Gülse o kavanozu tükettiğinde tekrar buzluktan çıkarıp yoğurt mayalıyorum.Önce hazır yoğurttan maya alıyorum,sonra da yaptığım yoğurtları maya olarak kullanıyorum.Pastörize sütten ve anne sütünden de yoğurt mayaladım.Pastörize ne kadar doğru yaparsanız yapın çok katı olmuyor,biraz cıvık oluyor.Anne sütü ise direk ısıtamadığımız için benmari usulu ısıtma yapıyoruz ve yoğurttan ziyade ayran gibi oluyor.Devam sütüyle yapanlar varmış ama ben devam sütü kullanmadığım için bu konuda bir fikrim yok.Eğer taze süt bulma imkanınız varsa bence deneyin.Herşeyin doğalı güzel…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı GÜLSE'NİN MENÜSÜ içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

