Baharlık Torba Uyku Tulumu

16df3f41-b9ec-442b-8c2a-75d3c25db17bwallpaper

272cbeaa-50eb-463d-970e-d363f6ca9c0awallpaper

c009691d-900d-4af4-bf02-f1989d42f579wallpaper

SAM_3757

*Gülse yatarken çok hareketli olduğu için üstünü sürekli açıyordu ve ben ona bir uyku tulumu yapmıştım.Fakat havalar ısındığı için biraz daha ince bir tane yaptım.Daha önceki yazımda ayrıntılı anlatamadığım için bu sefer yapılışını resimlerle destekledim.Her resmin altında numara var ve ben numara koyup yapılışını anlatmaya çalışacağım.

*İhtiyacınız olan bebeğinizin ölçülerinde 2 tane kumaş.Ben üst kısım için pikelik alt içinse pamuklu bir kumaş kullandım.Kalıp almak için gazeteden yararlandım.

1= Bebeğinizin ölçüsü için ona olan bir elbise ya da herhangi bir kıyafet seçin.İlk resimde 4 tane 1 numaralı resim var.Çünkü ben kalıp için elbise ve yelek kullandım.Boyun ve kol kısmı için elbise güzeldi ama onun da askıları dardı.Ben de askı kısmı için yeleğin ölçülerini aldım.Gazete kağıdına kıyafeti koyup kenarlarından kalemle çizin ve ölçüyü alın.

2= Üst kısım tamam alt içinse bebeğin boyunun biraz daha uzunu kadar dümdüz inin ve en altını yuvarlak bir biçimde birleştirin.Bebekler hemen büyüyebilecekleri için boyunu biraz uzun tutmakta fayda var,hem daha rahat hareket edebilirler.

***Arka kısımın kalıbı tamam.Şimdi bunu kumaşın üzerine koyarak kumaşı kesin.Kaymaması için kenarlardan iğneleyebilirsiniz.Bunun resmini çekmeyi unutmuşum:(

3= Arka bittikten sonra gelelim öne.Arka kalıbın gazetesini ortadan ikiye kıvırın.

4= Ön boğaz kısmı biraz daha içe dönük olması için kalıbın ucundan biraz kesin.

5= Kumaşı ikiye katlayıp ön kısmın kalıbını koyarak kumaşı kesin.Ön kısım ortadan fermuarlı olacağı için bu şekilde yapmak her iki tarafın eşit olmasını sağlıyor.

6= Dış kumaş ve kalıplarla işimiz bitti.Şimdi astar kısmına geldik.Kumaşları astarlık beyaz kumaşa koyup tekrar kestim ve elimde her ölçülerden 2 adet bulundu bir tane üst yüzey için,bir tane de astar için.

7= Astarla dış kumaşı birbirine dikin.

8= Dikilmiş olan kumaşın genel görüntüsü.

9= Bu resimdeki gibi ince bir şerit kesin.

10= Kestiğiniz şeritleri kollara ve boyuna ortadan kıvırarak dikin.Bu şekilde daha güzel bir görüntümüz olacak.

***Orta kısma fermuarı dikin.Bunu da çekmemişim:(

11= Fermuarı diktik ama yaramaz çocuklar uyurken çekip boyunlarını acıtabilirler.Bu resimdeki gibi 2 katlı bir parça dikip tuluma ekleyin.

12= Parçanın içine ve tuluma çıt çıt dikin ve böylece minikler fermuarla oynamasın.

**Son resim de bitmiş hali.Ben elde diktiğim için biraz zamanımı aldı.Ama bu tür tulumlar bebek üzerini açtı açmadı ikilemini ortadan kaldırıyor.Gerçi artık gündüzleri kullanamıyorum,çünkü Gülse ayağa kalktığı için ağlıyor tulum işe yaramıyor.Ama geceleri gayet iyi oluyor.Yapılış aşaması için sorunuz olursa seve seve yanıtlayabilirim.Fikir olsun diye…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Baharlık Torba Uyku Tulumu

  1. elif dedi ki:

    ellerine ve emeğine sağlık 🙂
    Birşeyi merak ettim, tulum aşağı doğru biraz genişleyerek devam etse daha rahat olmaz mı?

    • güldane dedi ki:

      çok teşekkür ederim.Daha önce de bir tulum yapmıştım.O dediğiniz gibi aşağı doğru genişliyor,bu sefer düz yapmak istedim.Bir de bizim kız zayıf baya bu şekilde de farketmiyor.Ama rahat hareket edemeyeceğini düşünürseniz geniş yapılabilir.Bizimki o kadar hareketli ki tulum varken yatağına tırmanıp yürüyebiliyor:)

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

