Havuçlu Kek

3890c314-568c-4dd0-bb69-92c0b00b951ewallpaper

Şimdi karşınıza hayır diyemeyeceğiniz bir kek tarifiyle geliyorum.Havuçlu ve tarçınlı…Öyle aman aman bir malzemesi yok.Hem de diyet sayılır.Çünkü bu sefer şekeri ve yağı azalttım.Gayet de güzel oldu.Deneyin ve görün.Yaptıktan ve yedikten sonraki durumla ilgili yorum da yazabilirsiniz.Tarife geçersek;

MALZEMELER
2 yumurta
1 su bardağından 3 parmak kadar eksik şeker
1 su bardağı süt ya da yoğurt(ben süt kullandım)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1,5 su bardağı un
2 büyük havuç
1 yemek kaşığı tarçın
YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın.Süt ve yağı ekleyip çırpın.Kabartma tozu,vanilin ve unu ekleyip çırpmaya devam edin.Bu noktada kuruları ayrı bir kasede karıştırıp da dökebilirsiniz.Ama ben ayrı ayrı döktüm yine de güzel kabardı.Unu yavaş yavaş döküp kıvamını kendiniz ayarlayabilirsiniz.Ben küçük su bardağıyla 2ye yakın kullandım.Acele yaptığım için ölçüye dikkat etmemişim.200 ml bardakla 1,5 bardağa geliyor.Sonra rendelenmiş havuçları ve tarçını da ekleyip kaşıkla karıştırın.Yağladığınız kalıba karışımı döküp 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Yaklaşık 20-25 dk pişiyor.Pişip pişmediğini anlamak için kürdanla bakın temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.Kalıptan soğuduktan sonra çıkarmak gerekiyor.Yoksa sıcakken düzgün çıkmıyor.Yanında 1 bardak soğuk sütle mükemmel bir lezzet.Gülse bile 1 dilimini yedi hemen.Afiyet olsun…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı Kekler Kurabiyeler, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Havuçlu Kek

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

