Duyusal Keseler(Bean Bag)

SAM_4022

SAM_4023

Bebekler ses çıkaran nesneleri severler.Hele bir de nasıl ses çıkardığını keşfederlerse o zaman aynı hareketi defalarca yapmaları kaçınılmaz.Gülse de bu şekildeki oyuncaklarla fazlasıyla ilgili.Hatta o kadar ki eline geçen herşeyi sallıyor.Bu doğrultuda yaptığım oyuncaklardan biri bu duyusal keseler.Bebek keselerin kumaşlarına ve içindeki nesnelere dokunarak,keseleri sallayıp ses çıkardığını farkettiğinde duyusal yetisini geliştirmiş oluyor.
Bu oyuncak için farklı yapıda kumaşlar kullandım.Biri keten,biri zımpara gibi tırtıklı bir kumaş,diğeri de penye.Hepsini iki kat tersten diktim.Malzemeyi koyacak kadar bir boşluk bıraktım.İçlerine kuru fasülye,bulgur ve mercimek koydum.Boyutları farklı olsun ki daha fazla keşif yapabilsin.Bu şekilde bebek hem farklı dokudaki kumaşları hem de içindeki farklı boyuttaki nesneleri keşfediyor ve salladığında ses çıkardığını bir kaç denemede buluyor.Ortasına dokunduğunda yumuşak ve sert nesneleri anlatamasa da farkına varıyor.Şu anda sadece elimize alıp sıktırıp sallıyoruz ama ilerde bunlar ve sepet yardımıyla basket bile oynayabiliriz:)Fikir olsun diye…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı KENDİN YAP, MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Duyusal Keseler(Bean Bag)

  1. jale dedi ki:

    Merhaba , verdiğiniz örneklerden yararlanmayı düşünüyorum.Bunun için teşekkür ederim. Bir de her aktiviteyi yaparken kızınızın kaç aylık olduğunu da yazarsanız sevinirim.Kolay gelsin.

    • güldane dedi ki:

      Ben teşekkür ederim.Aslında yazının en altında etiketler kısmında yazıyorum kaç aylık olduğunu.Gülse şu anda 16,5 aylık.Ben 16 diye etiketledim.Ama bundan sonra yazıların içine de eklerim.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

