1 Şeklinde Doğum Günü Pastası

SAM_4673

Pastalar yapıldı,yendi,doğumgünü kutlandı,arkasına bir de diş buğdayı partisi yapıldı ama pasta yazısı yeni yazılıyor:)Olsun bakalım şu aralar yavaş paylaşımlar yapıyoruz kusuruma bakmayın.O kadar takipçim var ama hiç birinden yorum gelmiyor,sessiz takiptesiniz sanırım.Bazen acaba paylaştıklarım hoşlarına gitmiyor mu diye sormuyorum değil!!!

Neyse hemen tarife geçelim.Bu tür özel günlerde yapılan organizasyonlar,pasta kurabiye gibi ikramlıklar bir yere yaptırmak isteseniz fiyat o kadar artıyor ki sormayın.Farkı da sadece normal yaş pastalarından biraz daha süslü olması.Hele de talebiniz şeker hamuru ise o zaman fiyat bile söylemiyorlar ki kimi yerlerde çocuk daha küçük ne gerek var bu kadar masrafa normal pasta yapalım diyorlar.E malum şeker hamuru çok işçilik istiyor.Neyse daha önce pasta deneyimlerim olmuştu ama bu kadar büyük değil.Şeker hamurunu da biliyordum,kurabiye yapmıştım.Acaba ben yapsam nasıl olur diye düşündüm.Hem büyük,hem şeker hamurlu,hem de 1 şeklinde!!!Zoru severim,azmettim,çok araştırma yaptım,listeledim,malzemelerimi edindim ve de yaptım.Tabi tek başıma mı?Hayır…Eşim ve kayınvalidem de yardım ettiler sağolsunlar ve hep birlikte bu işin üstesinden geldik ve herkes tarafından çok beğenildi.

Öncelikle 1 şekli için büyük kalın bir kartondan kalıp çıkarın ve kesin.Yaptığımız keki bu kalıpla daraltıcaz.Boyunu da ben büyük fırın tepsisinden biraz daha büyük yaptım.Yani 1’in yan tarafları kekin ortasından kalanlarla yapıldı.Yan kısmı hariç tam büyük fırın fırın tepsisi ölçüsünde.

SAM_4559

PANDİSPANYA MALZEMELERİ

8 orta boy yumurta
8 Türk kahvesi fincanı un
8 Türk kahvesi fincanı toz şeker
2 Türk kahvesi fincanı nişasta
4 yemek kaşığı sıvıyağ
6 yemek kaşığı kaynar su
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya

YAPILIŞI
Oda sıcaklığında olan yumurtalarıN sarılarını ve beyazlarını ayrı ayrı iki cam kaseye alın.
Yumurta aklarımızı 4-5 dakika kadar çırpın.
Daha sonra şekerin yarısını azar azar ilave edip 10 dakika kadar çırpmaya devam edin.
Şeker tamamen eriyince akların kıvamı kremşanti kıvamı gibi katılaşacaktır bulunduğu kaptan akamayacaktır..
Yumurta aklarını kremşanti kıvamına gelip şeker tamamen eriyince bir kenara alın.

Sıra yumurta sarılarına geldi..
Yumurta sarılarına şekerin kalan diğer yarısını ilave edip yine 10 dakika kadar çırpın.
Bu arada yavaş yavaşta kaynar suyu ilave edelim ki şekerimiz kolay erisin..
Şeker tamamen eriyince sıvı yağı ilave edin.
Büyük derin bir karıştırma kabına katılaşmış yumurta aklarını karıştırmadan aktarın.
Üzerine sarıların olduğu karışımı ilave edin.
Üzerine de başka bir kapta eleyerek karıştırdığımız un,nişasta, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip spatula ya da tahta bir kaşıkla yumurta aklarını söndürmeden karıştırın.

Tepsinin tabanını yağlayın ve hafif un serpin.
Pandispanya hamurunu tepsiye aktarın ve tepsiyi yere hafifçe bir kaç kez vurun.
Böylece pandipanyanın yüzeyi düzleşecek ,içindeki hava kabarcıkları çıkacaktır…

175 derecede ısıttığınız fırında kontrollü olarak 35-40 dakika da pişirin.

Pandispanya pişerken fırının kapağını asla açmayın..Çünkü muhteşem bir şekilde kabaran pandispanyanız fos diye söner emekleriniz boşa gidebilir.Pandispanya pişince hemen tepsiden çıkarmayın 15 dakika kadar tepside bekleterek dinlendirin ve tepsiden öyle çıkarın.Aceleniz yoksa bir gün dinlendirin bu şekilde ertesi gün kesim, kaplama işini yaparsanız işiniz daha kolaylaşacaktır.Ben bu şekilde tek bir tepsi de değil de malzemeleri yarı ölçü yaparak kesme derdinden kurtulayım,risk almayayım diye 2 ayrı tepsi de pişirdim.Fakat gözüme ince gözüktü ve 1 tepsi daha pişirdim.Sonuç olarak pastam 3 katlı oldu.

Akşam keki yaptım,ertesi gün sabaha kadar beklettim.Sabah ara kremasının yapılışına başladım.

SAM_4685

ARA KREMASI MALZEMELER
5 su bardağı süt
3 Türk kahvesi fincanı un
10 kaşık şeker
2 tatlı kaşığı pirinç unu
2 tatlı kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı kakao
2 paket vanilin
150 gr margarin
2 paket krem şanti
2 su bardağı süt(krem şanti için)

YAPILIŞI

Krem şanti,margarin ve vanilin hariç tüm malzemeleri bir tencereye koyup pişirin.
Kaynadıktan sonra margarin ve vanilini atıp karıştırın.
Önceden yapıp hazırladığınız krem şantileri de soğuduktan sonra ekleyin ve karıştırın.
**Bu kremam benim sürekli kullandığım krema tarifimdir.Yarım ölçüdür aslında ama pasta büyük olduğu için ben ölçüyü 2 katına çıkardım.

SAM_4711

GANAJ İÇİN MALZEMELER
1 paket çikolata
1 kutu krema

Kremayla çikolatayı bir cezvede ocağa koyarak ılıtın,çok kaynatmayın,erisin yeterli.Pastanın üstü şeker hamurundan olacağı için ganaj şart.Krem şanti yaparsanız erir ve hamur yapışmaz.Ama bu şekilde bir çikolata ganajı hemen donacağı için şeker hamuru kolaylıkla yapışır.

SAM_4675

PASTANIN YAPILIŞI

İlk katı pasta standına koyun ve biraz sütle ıslatın.Kremayı ve içine ne koymak isterseniz malzemenizi koyun.Ben muz,vişne ve damla çikolata kullandım.Üstüne 2.katı ve tekrar aynı işlem,son olarak da 3.katı koyuyoruz.Bu sefer krema yerine çikolata ganajını her yerine sürün ve buzdolabında 4 saat kadar bekletin.İyice donduğuna emin olduktan sonra şeker hamurunu istediğiniz boyutta açıp pastanın üstüne yerleştirin ve gerekli süslemeleri yapın.

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı DOĞUMGÜNÜ HAZIRLIKLARI, Tatlılar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

