Marshmallowdan Şeker Hamuru Yapımı

SAM_4454

Şeker hamurlu pastalar,kurabiyeler paylaştım ama ayrıntılı bir şeker hamuru yapımı paylaşmamışım.Bu eksiği hemen kapatmak istedim.Daha önce Haribo’nun pembe-beyaz şekerlerinden şeker hamuru yapmıştım.Burada kısa bir şekilde anlatmıştım.Gülse’nin doğum gününde ise bir değişiklik yapıp daha renkli nasıl şeker elde edebilirim diye düşünürken(gıda boyası dışında)aklıma jelibonlar geldi.Doğum günü öncesi renk renk alıp denemeye koyuldum,olmazsa yine Haribo’dan yapacaktım.Ama iyiki denemişim.Renk renk şekerlerim oldu.Nasıl mı?

MALZEMELER

İstediğiniz renk jelibonlar
2 paket pudra şekeri
YAPILIŞI

SAM_4448

Öncelikle jelibonları renklerine göre ayırın.Her rengi ayrı bir kaseye koyun.Ocakta kaynayan sıcak suyun içine bu kaseyi oturtun ve eridikçe karıştırın.Tamamen eridikten sonra kaseyi sudan çıkarın ve biraz soğuması için bekleyin.

SAM_4449

Bu arada başka bir renk şekeri eritebilirsiniz.Soğuyan kasenin içine 1 çay kaşığı soğuk su ve yavaş yavaş pudra şekerini ilave ederek karışım hamur kıvamına gelene kadar karıştırın.Bir süre sonra kasede karıştırmak zor gelecektir.O zaman hamuru mutfak tezgahına alıp pudra şekerini ilave etmeye devam edin.Çok zor kıvam alıyor bunu söylemem gerek ama olmadı diyip sakın bırakmayın.Pudra şekeri ilave ettikçe bir süre sonra istediğimiz sonucu elde ediyoruz.En son yuvarlak bir şekle soktuğumuz hamurun her tarafına tereyağı ya da margarin sürün ve streç filmle kaplayın.Diğer renkler için de aynı işlemi uygulayın.

SAM_4450

**Jelibonlardaki tam rengi pudra şekeri ekleyip beyazlaştırdığımız için yakalayamıyoruz.Mesela kırmızı olan jelibon pembeye dönüştü.Turuncu olan biraz daha kavun içi rengi oldu.Ama farklı renk elde edebidik ve bu renkler pasta ve kurabiye süslemede çok işime yaradı.

**Tek yol bu mu?Hayır.İsterseniz sadece beyaz hamur yapıp içine biraz gıda boyası ekleyerek renklendirme yapabilirsiniz.Ben doğumgünü pastası için Minnie Mouse teması seçmiştim ve siyah rengi elde edemediğim için siyah gıda boyası ve daha koyu bir pembe istediğim için pembe gıda boyası kullandım.Bu da bir seçenek olabilir.Doğum günü pastası için tık tık.

Fikir olsun diye…

Diğer doğumgünü hazırlıkları için tık tık.

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı DOĞUMGÜNÜ HAZIRLIKLARI, Tatlılar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

