Kitaplık Boyama

d6b3ce37-8777-4a56-ace7-b211bc71a9ffwallpaper

Dekorasyon uğruna boya işine de el atmış bulunmaktayım.Evde ceviz renginde bir kitaplığımız vardı ve ben bunu Gülse’nin odasına koymuştum.Onun oyuncaklarını,kitaplarını koymak için daha uygundu.Ama bir eksiklik vardı ki o da rengi.Minik kuşun odasına uyum sağlamıyordu.Ben de bu konuda baya bir araştırma yaptıktan sonra bir hışımla boyadım.

Ayrıntılara geçmeden bu resim hakkında söylemem gerekenler var.Yukarıdaki Önce-sonra resminin öncesi gerçeği yansıtmıyor.Çünkü fotoğraf makinesinin şarj aletini kaybettiğim için telefondan çekmiştim ama onu da yanlışlıkla silmişim:(Dolayısıyla tam olarak önce resmi yok ama renk olarak aynısını buldum netten aradaki farkı görmeniz için onu koymayı uygun buldum.

SAM_4973

Asıl rengi bu yan tarafta görülen renktendi,burayı bilerek boyamadım,değişimi görebilmek için.Sonra belki boyarım:)İç tarafta olduğu için görülmüyor zaten.

boya ( resim alıntı http://bosugraslarmuduru.blogspot.com/2012/08/mobilya-boyama-kitaplk.html )

Gelelim kullandığım boyaya.Polisan x1 su bazlı parlak beyaz boya ve küçük boy rulo fırça kullandım.

SAM_4970

Boyanın içine hiçbirşey karıştırmadım.Önceden zımparalama yapmadım.Sadece kitaplığın tozunu aldım ve sürdüm fırçayı.Renk koyu olduğu için hemen kapanmadı tabiki.4 kat boyadım.Katlar arasında 5-6 saat bekledim ki iyice kurusun.Bu arada boya kokusuz hiç kokmuyor ama ben yine de balkonda boyadım malum evde minik bir kuş var.

SAM_4971

İtiraf etmeliyim pek kolay olmadı,arada dalgalanmalar oldu ve ben bunları kapatmak için fırçayı bastırarak boyadım.E tabi bir de Gülse olduğu için onun olmadığı,uyuduğu zamanlarda boyamaya çalıştım.
Kitaplığın önceki kulpları griydi,aslında önce onları parlatıcı ojeyle boyayarak parlatıp öyle kullandım.Ama sonra çocuk odasına uygun olması için bu mor kulpları buldum.Çok daha güzel oldu.

SAM_4972

Yaptığım araştırmalarda üzerine vernik olmasa da olur deniyordu ama ben bu kadar uğraştıktan sonra sağlam olması için bir kat da vernik attım.Rengini biraz sarartır gibi oldu sanki o yüzden tek katla yetindim.Daha parlak ve güzel oldu.

SAM_4975

Sonuç olarak biraz yoruldum ama buna değdi ben çok beğendim ve boyama çalışmalarıma devam etmek istiyorum.Evde boyanacak bir kaç şey daha var.Zamanla boyamak istiyorum.Ha bu arada ne kadar boya gittiğini yazmadım.Başlangıç olarak 700 ml boya aldım 13 tl idi galiba koçtaştan aldım ben.Aslında kitaplığa yetti ama ben 2,5 lt daha aldım son katını biraz fazla sürdüm ve aklımda daha boyanacak şeyler olduğu için bunu aldım.

SAM_4976

Boya yapmak isteyen olursa ve kafanızda soru işaretleri varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.Ama itiraf etmeliyim ben ilk defa boya yaptım ve sonuçtan çok memnun kaldım.Sizce nasıl olmuş,yorum bekliyorum.

Sevgiyle kalın…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

13 Responses to Kitaplık Boyama

  1. Sümeyra dedi ki:

    Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş ama keşke blogumdan aldığınız fotoğrafı nereden alıntı olduğunu belirterek koysaydınız.

    • güldane dedi ki:

      aslında size bu konuda teşekkür etmem gerekiyor.Çünkü ben boyama yapmaya karar verip araştırma yapmaya başladıktan sonra bu resmi bulmuştum.ama o kadar çok site gezdim ki resmi( boya ve fırça resmi )nerden aldığımı bilmiyordum.bu konuda açığa kavuşmuş oldu kusura bakmayın hemen düzeltmeyi yapıyorum.

      • Sümeyra Ak dedi ki:

        Çok önemli değil aslında, bazen bende alıntı yapıyorum bulamadığım resimlerle ilgili ama genelde yabancı sitelerden almaya dikkat ediyorum yada böyle link veriyorum. Teşekkürler:))

  2. Filiz dedi ki:

    Cook güzel olmuş bende oglusuma yapicam Cook tesekkurler

  3. mehtap dedi ki:

    güzel olmuş

  4. selma dedi ki:

    merhaba çok güzel görünüyo peki lake gibi parlak bir görüntüsü var mı

    • güldane dedi ki:

      teşekkür ederim.yani lake gibi çok çok parlak değil ama yine de biraz parlaklık var,mat değil yani.Ama boya parlak beyaz olduğu için,bir de mat olanları var bu boyada.düşünürseniz ona göre alın derim ben.Üzerine de cila atınca biraz daha parlıyor ama sarartma ihtimali var ben bir kat cila sürdüm.

  5. ustalazimsa.com dedi ki:

    Çok begendim. Oldukça pürüzsüz görünüyor. Tebrik ederim.

  6. yasmin dedi ki:

    rica etsem cilanızın da markasını yazabilir misiniz, çok güzel olmuş ellerinize emeğinize sağlık

    • güldane dedi ki:

      Cilanin adini hatırlamıyorum su anda tatildeyim ama sprey aldigim seffaf cilaydi iyiydi ama esit dagilmiyodu ve cok koku yapiyodu kutuda aldigimi hatirlamiyorum seffaf diye aldim ama sarratti ben sonra tekrar bi kat daha boya attim.genelde cilalar sarartiyo malesef.ben yaniltmak istemem siz bi sorun isterseniz

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

