Diş Şeklinde Yaş Pasta

SAM_4790

Seviyorum seviyorum pasta yapmayı çok seviyorum.Hele de sonuç böyle mükemmel olunca(mütevazi olamayacağım çok üzgünüm)bayılıyorum.Hatta kesip yemeye kıyamıyorum:)

Evet diş buğdayında da pastayı ben yapmak istedim.Aslında niyetim hazır pastabanlardan kullanıp diş şekline getirmekti.Ama içime sinmedi,çok küçük geldi gözüme ve kolları sıvadım.

SAM_4791

MALZEMELER

Kek Malzemeleri

4 yumurta
2 su bardağı şeker
2 su bardağı yoğurt ya da süt(ya da karışık)
1,5 su bardağı sıvıyağ
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilin
2 paket muzlu puding
Aldığınca un

Krema Malzemeleri

5 su bardağı süt
3 Türk kahvesi fincanı un
10 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı pirinç unu
2 tatlı kaşığı nişasta
2 paket vanilin
150 gr margarin
1 paket krem şanti

Üzeri İçin

4 paket krem şanti ve hazırlamak için 3 su bardağı süt
İç malzeme için ne isterseniz(çikolata,meyve…)

SAM_4792

YAPILIŞI

Kek malzemelerini bir güzel karıştırıp yağlanmış (ya da yağlı kağıt koyulmuş) büyük fırın tepsisine dökün ve 180 derece fırında pişirin.Bu arada krema malzemelerini margarin,vanilin ve krem şanti hariç pişirin.Kaynadıktan sonra vanilin,margarin ve krem şantiyi ekleyip mikserle iyice çırpın.

Bekletebiliyorsanız zamanınız varsa eğer keki bir gün önceden yapıp süslemeyi ertesi güne bırakın.Ama hemen yapılsa da olur sadece ortadan keserken çok dikkatli olun.Çünkü iyice beklemediği için parçalanabilir.Bütün olan keki üstten ve alttan keserek diş şekli verin.

SAM_4856

Keki ikiye bölün.Alt kısmı pasta standının ( pasta standının yapılışı ) üzerine koyun.Kenarlarına yağlı kağıt kesip koyun ki tabanımız kremadan batmasın.Sonradan bunları kaldıracağız.Al taraftaki kekin üstünü sütle biraz ıslatın.Kremayı sürün.Üzerine ne isterseniz o malzemeden koyun.Ben kremanın içine donmuş vişne karıştırdım ve çok güzel bir renk oldu ve üzerine damla çikolata koydum.Diğer keki üzerine koyun.En üstüne daha önceden hazırlayıp dolaba koyduğunuz krem şantiden bir kat sürün.Biraz bekleyin.İkinci kat için krema torbanızın içine krem şantiyi doldurup süslü bir şekilde çıkarın.Bu şekilde pastanın her yerini tek tek kaplayın.Biraz uzun sürüyor ama pes etmeyin.

SAM_4875

Gözleri ve fiyonku ben şeker hamurundan yaptım.İsterseniz siz başka bir malzeme de kullanabilirsiniz.
Bu şekilde dolaba kaldırıp bir kaç saat donmasını bekleyin.Yeterince beklettikten sonra alttaki yağlı kağıt parçalarını yavaşça çekin ve servis yapın.

**Kek normal kek hamuru ama içindeki muzlu puding pandispanya hamuru kıvamına gelmesini sağlıyor.
**Krem şantinin kıvamı keke daha iyi tutunması için katı olmalı,bu yüzden sütü az koymalıyız.
**Eğer kekiniz keserken parçalanırsa hemen boşa gitti diye üzülmeyin.Parçalansa bile bir araya getirip pastanızı yapın.En son da kaplama olduğu için parçalanma farkedilmez.Zaten en sonunda tümü kesilecek.
**Görünümüyle ve lezzetiyle çok beğenilen bir pasta oldu,benim de içime sindi.

Afiyetle…

1 şeklinde yaş pasta

Şeker hamurlu pasta

Kalp pasta

Diğer tatlı ve pasta tarifleri

Doğumgünü ve diş buğdayı hazırlıkları

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı DOĞUMGÜNÜ HAZIRLIKLARI, Tatlılar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

9 Responses to Diş Şeklinde Yaş Pasta

  1. tdtcreations dedi ki:

    Yummy! Gulse cok sansli 😀
    Ellerinize saglik..

  2. Güler AD dedi ki:

    selamlar, bu pasta kaç kişilik oldu? çok büyük gibi sanki

    • güldane dedi ki:

      Evet büyük biraz.Buyuk firin tepsisi ölçüsünde. 30kisiden fazlaydi misafirler, 40olabilir net olarak bilmiyorum. Biraz da artti.Az olmasin da kalırsa problem degil 🙂 Bunu ve gelebilecek davetli sayisini düşünerek büyük yapmıştim.Cok begenilmisti

      • nadiş dedi ki:

        Acaba bu tarife göre kremayi yapsam uzerini seker hamuruyla.kaplasam olurmu

      • güldane dedi ki:

        Şeker hamuru kaplarken alttaki kremanin cok sivi olmamasi lazım. Çünkü seker hamuru tutunamayip kayabiliyor.Diger dogumgunleri icin yaptigim pasta tarifleri var sitede.Dogumgunu hazirliklari ve kekler pastalar linkinde.ic kremayi boyle yapabilirsiniz ama en ust tabakayı farkli yapmaniz gerek. Diger tariflerime bakiniz lütfen, sorunuz olursa seve seve cevaplarim…

  3. Meryem dedi ki:

    Aldığınca un yazmışsınız tam ölçüsü varmı ?

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

