Pratik Haşhaşlı Çörek

SAM_4985

Merhabalar herkese…Dolu dolu yoğun bir şekilde geçen bayramın ardından geldik yine evimize.Koşuşturmacalar içinde yazmaya fırsat bulamadım.Hala da evde fırsat bulamıyorum.Çünkü Gülse ayrılırken çok sıkıntı yaşamaya başladı.Evde de sürekli benimle beraber olmak istiyor.Hatta abartıp kucağımdan inmek istemiyor.Bu yüzden şu aralar bloğa zaman ayıramıyorum.Şu anda nöbetçiyim,dersim boş o arada sizinle bir iki kelam edip güzel bir tarif vermek istedim.

Tarif çok pratik,çat kapı gelen misafirler için çok çabuk yapılabilir.

MALZEMELER

2 ekmeklik hazır mayalı hamur
2 yemek kaşığı çekilmiş haşhaş
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Biraz ceviz
1 yumurta sarısı
Susam,çörekotu

YAPILIŞI

Hamuru kendiniz mayalayabileceğiniz gibi benim yaptığım şekilde kolaya kaçarak çok daha pratikleştirebilirsiniz.Fırından aldığınız hamuru temiz tezgaha yayın.Elinizi biraz yağlayarak iyice açın.Ayrı bir kasenin içine haşhaş,sıvıyağ ve cevizi karıştırın.Bu karışımı hamurun içine yayın ve hamuru rulo yapın.3-4 parmak kalınlığında kesin.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye hamurları koyun.Üzerine yumurta sarısı sürün ve susam,çörekotu karışımını serpin.180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

*Haşhaşını çok bol koymayın.Rulo yapacağımız için dışa taşmalar olabiliyor.
*İçini istediğiniz herhangi bir malzemeyle de yapabilirsiniz.
*Afiyetle…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı Tuzlu Aparatifler, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

