Sayı Çubuklarıyla Aktivite

Montessori Eğitimi çocuğa hazırlanmış bir çevrede, çocuğun kişiliğini oluşturması için özgürlük tanıyan, kişiliğinin gelişim sürecini destekleyen, çocuğun kendi onuru içerisinde bireyselleşmesi ve sosyalleşmesini ciddiye alan, bireye özgü adil bir eğitimdir.(alıntı)

Bu doğrultuda çokça günlük yaşama dair etkinlikler yapıyoruz,yapmaya da devam edeceğiz.Gülse ay ay daha fazla bilinçlenmeye başladı.Ama oyunun kurallarını çoğu zaman kendi koyuyor,ben de o nasıl isterse öyle davranıyorum,benim istediğim şekilde oynaması için diretmiyorum.Sonuçta oyun oynuyoruz önemli olan eğlenmek,eğlenirken de öğrenmek…

SAM_5278

Daha önce yaptığımız çalışmalardan biri tuzluğa kürdan atma çalışması.Daha iri deliklere kürdan atmayı başarabiliyordu Gülse.Ama sonra kürdanı alıp ağzına sokuyordu.Zira hala oral dönemde olduğu için bu kaçınılmaz.Ben de ona sayı çubuklarından aldım,bunlarla çok daha rahat oynayabiliyoruz.

SAM_5279

Bu tuzluğun delikleri biraz daha küçük.(resimde büyük çıkmış ama daha küçük)Açıkçası yapabilir mi diye düşünmüştüm ama o minik parmaklarıyla çok da güzel başardı.Tek tek tutup delikten attı.

SAM_5280

Sonra sıkılmaya başladı üçer,beşer atmaya çalıştı.Ağzına aldı,evirdi çevirdi.Sonra tuzluğa attıklarını sallayarak düşürmeye çalıştı.

SAM_5281

Son olarak çubukları kutusuna tekrar koyup kendine marakas yaptı.O şekilde sallayarak eğlendi.Sonuç olarak şu aralar herşeyden çok çabuk sıkılan Gülse’yi bir süre oyaladı.

Peki bize ne kazandırdı?

El-göz koordinasyonu ve ince motor becerileri.

Daha ne olsun?

Montessori ve Bebek Gelişimi

Aktarma Çalışması

Kas Gelişimi İçin

Keşif Sepeti

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

