Balon Balıklar ve Akvaryum

Her çocuk gibi Gülse de balonları çok seviyor.Evde çokça balonumuz var.Daha önceki senelerde 23 Nisan kutlamaları için çok fazla almıştım.Gülse’nin doğum gününü de atlattık.Hala da elimizde mevcut.İstediği zaman çıkarıp veriyorum.Başlarda balona dokunmak istemiyordu.Ama çubuklu balonları görünce de çok istiyordu.Alışması içim önce bu şekilde oynadık.Sonra sorun çözüldü ta ki balonun havası inip de küçülene kadar.Küçük balona dokunamıyor,görünce bile korkuyordu.Oynayabilmesi için şişirmem gerkiyordu.Ben de bu sorunun da üstesinden gelebilmek adına ona balonlardan balıklar ve şişeden akvaryum yaptım.

SAM_5297

İhtiyacımız olan 4-5 balon,1 su şişesi ve su.

Önce balonları şişirip şişeye atmaya çalıştım ama tabiki sığmadı.Çok küçük de şişiremedim.Ben de balonu şişenin içine sokup o içerisindeyken şişirdim.Sonra hemen ucundan bağladım.

SAM_5298

Son olarak da şişenin yarısına kadar su doldurdum.

SAM_5299

Balonlardan birini şişeye koymadım.Üzerine kalemle gözler ve ağız çizdim.Aslında küçük hareketli gözlerden de yapıştırılabilir.Çok da güzel olur.

SAM_5300

Hazırladıktan sonra Gülse’ye verdim.Bak sana balık yaptım dedim.Balonları bilerek renkli seçtim ki renklere dair çalışmalar da yapabilelim diye.Yeşil balonu biraz büyük yaptım.Bak bu anne diğerleri de yavru balıklar dedim.Ama dışarda bir tane kalmış.Hadi sevelim dedim.Önce almak istemedi.Ben sevdim,balıkla konuştum.Sonra o eline aldı,yüzüne sürdü,dokundu,arada mıncıkladı.Çok korkmadı yani.Sonra akvaryumu o bana ben de ona yuvarladım,balıkları yüzdürdük:)

Ertesi gün diğer balonu inmiş,korkmak yerine bana getirdi üfledi,şişirmemi istedi.Bu doğrultuda etkinliğimiz amacına ulaştı.

Fikir olsun diye…

İlgili Yazılar
**Montessori ve bebek gelişimi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

