Oyun Hamuru ve Makarnalar

Gülse her geçen gün biraz daha büyüyor ve biz onunla artık biraz daha bilinçli oyunlar oynayabiliyoruz.Ama çoğu zaman oyunun kurallarını o koyuyor.İstemediği zaman kesinlikle oynamıyor.Yani önüne birşey getirdiğim zaman mutlaka ilgileniyor ama o istediği şekilde oynuyor,ben de çok ısrar etmiyorum.Ama birlikte birşeyler yapmak hoşuna gidiyor.O sandalyesinde oturuyor ben de pufa.Oturmadığımız zaman bile bana oturup birşeyler oynamamızı işaret ediyor.

SAM_5360

Yine bir sabah kahvaltısından sonra oynadığımız oyunlarımızdan biri.Oyun hamuru ve makarnalar.Kalpli makarnaları Migrosta görünce hemen almıştım,bununla mutlaka bir oyun oynarız diye.Çok işimize yaradı.Malzemelerimiz oyun hamuru,fırın makarna ya da çöp şiş,ortası delikli herhangi bir makarna türü.

SAM_5361

Fırın makarnaların her birini oyun hamurunun ortasına yerleştirdik.Aslında ben önce birine yapmıştım,ama Gülse’nin aklı diğerlerinde kalınca üçüne birden yaptım.Önce ben gösterdim nasıl geçireceğini.Sonra o yaptı.Önce bir makarnaları inceledi,yemek istedi.Oyun için kullanacağımızı anlatınca oyuna devam etti.

SAM_5362

Bir kaseye kalpli makarnaları diğerine penne makarnaları koydum.O karışık bir şekilde yerleştirmeye başladı.Bir ara oyun hamuruna dokunmak istedi.Daha önce dokunamamıştı.Biraz kutunun içindeyken eliyle bastırdı çıkarmak istedi.Ben de çıkarıp bu şekilde oyuna devam etmesini sağladım.Bu bizi bir süre oyaladı fakat sonra bu yerleştirme işleminden sıkıldı hamurla oynamak istedi.

SAM_5364

Biz de başka bir etkinliğe geçtik.Hazır elimizde kalpli makarnalarımız varken hamurun üzerine makarna baskısı yaptık.

SAM_5365

Hamurları bastırıp çekti.Arada bir ortaya penne makarnayla şekiller de yaptı.

SAM_5367

Bastırıp çekmesi ve tekrar uğraşması ince kaslarının gelişmesi için güzel bir etkinlik.Genel olarak bakarsak da el göz koordinasyonu ve ince motor becerilerinin geliştirilebileceği bir oyun oldu.

SAM_5369

Ben fırın makarna ve deliği biraz daha geniş olan makarnaları tercih ettim,yapabilsin diye.Çünkü karşısına yapamayacağı birşey getirdiğim zaman kızıp yapmak istemiyor.Ben yardımcı oluyorum ama bir kaç denemeden sonra sıkılabiliyor.Bir sonraki sefere uzun makarna ve daha küçük delikli makarnalarla deneyeceğim.

Fikir olsun diye…

İlgili Yazılar
*Montessori ve Bebek Gelişimi
*Oyun Hamuru ve Sayı Çubukları
*Sayı Çubuklarıyla Aktivite

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Oyun Hamuru ve Makarnalar

  1. tdtcreations dedi ki:

    Cok egitici bir aktivite. Tabrikler. Yazilarinizdan takip ettigim kadariyla cok guzel montessori aktiviteleri yaptiriyorsunuz Gulse’ye. Daha once de dedigim gibi Gulse cok sansli 🙂 yaraticilik ve hayal gucu gelisimi icin de waldorf education aktivitelerini tavsiye ederim nacizane.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

