Kuru Nesneleri Kaptan Kaba Elle Aktarma

Transfer (Aktarma) çalışmaları günlük yaşam becerilerinin bir parçasıdır; el-göz koordinasyonunu ve ince kas gelişimini sağlarken aynı zamanda çocuğun dikkatini,odaklamasını sağlar ve konsantrasyon süresinin uzamasına yardımcı olur.Aktarma çalışmaları yapılırken kolaydan zora, basitten karmaşığa bir sıra takip edilir. Montessori’nin en basit çalışmalarından biridir.Transfer çalışmalarına önce elle başlanmalıdır.Elle aktarma çalışmalarının amacı kaba ve ince motor gelişime katkı sağlamak ve de yazmaya hazırlıktır.Farklı uygulanış şekilleri vardır.(alıntı)

Çeşitli montessori kaynaklarından edindiğim bilgiler doğrultusunda biz de bir süredir aktarma çalışmaları yapıyoruz.Önce iki tane renkli kap verdim Gülse’ye.Birinden diğerine fındıkları aktarmasını istedim.Aslında kullanılan kapların şeffaf olması gerekiyor ama ben renklere de kulak dolgunluğu olsun diye renkli kullanıyorum.Önce teker teker aktarmaya başladı,sonra bu ona yetmedi eliyle avuçlayarak aktarmaya devam etti.Ama bu işlem çok da uzun süremedi,çünkü onu bir yerden alıp başla bir yere koymak cazip gelmedi.Ben de uzatmadım kaldırdık.

8a29a1ff-489a-4182-b74b-24d05937bf9bwallpaper

İlerleyen günlerde daha büyük bir nesneyi cevizleri aktarmaya çalıştık.Aynı şekilde önce teker teker sonra 2şer 3er aktardı.Bir süre oyalandı sonra yine sıkıldı.Hatta cevizlerini biberonuyla bir güzel yıkadı:)

15f50a29-c3c9-499e-9e6f-edbfc157c1e0wallpaper

Ben de yumurta kolisini getirdim ve ordaki boşluklara birer birer aktarmasını söyledim.Bu da bizi bir süre oyaladı.Ama sonra bizim minik kaseyi ters çevirip üzerine çıkmaya oturmaya başladı.Aktarma bu sefer de bizi sarmadı.Çok fazla uzatmadık,burda sonlandırdık.

4ffe3cee-0b90-43af-bbcd-d2724901a1a7wallpaper

Sonra biraz ara verdim aktarma çalışmalarına.Gülse kuşları çok sevdiği için biz hava güzel olduğu zamanlarda burda güvercinlerin çok fazla olduğu bir meydan var(Akhisar’da)kuşlara buğday atmaya gidiyoruz.Gülse önce teker teker atarken buğdayları zamanla avuçlamaya başlamıştı.(bu da bir nevi aktarma)Ben de bundan yola çıkarak yaklaşık on gün sonra falan bu sefer daha küçük nesnelerle denemek istedim.Kuru fasülyeleri bir tabağa koyup diğerine aktarmasını istedim.Bunda biraz daha zevk aldı.Çünkü hadi kuşlara mama vericez tabağımızı doldurup gidelim dedim.Daha çok istekli yaptı.Bizi baya oyaladı.Güzel oynadık.Ama elle yaptıktan bir süre sonra kaptan kaba aktarmaya başladı.

8475221c-ca22-4fb0-96c5-ada8e2a7b628wallpaper

Daha renkli daha eğlenceli olan ponponlarla buz kalıplarına aktarma çalışması yaptık ilerleyen günlerde.Yeni almıştım ponponları ve çok hoşuna gitti,yüzüne sürdü,sevdi,sonra yerleştirdi ama yerleştirme aşaması yine çok uzun sürmedi.Eline alıp ayağa kalkıp başka şekilde oynamaya başladı.

2e0bdf07-7302-4358-ae5a-559871225258wallpaper

Şu aralar sarı renk de çalıştığımız için hep etrafımızda ördeğimiz var.Hemen aklıma ördeği almak geldi.Aldım elime hadi sen ördeğin tabağına mama doldur ben de yedireyim dedim.İşte can alıcı nokta bu oldu.Bundan sonra çok güzel aktarma yaptı.Hatta kendi yedirmek istedi ördeğine.

b0faf21a-736b-4d26-ba1e-90bee1d5d3ecwallpaper

Anladım ki burdan alalım buraya koyalım dediğimde hoşlanmıyor Gülse.Mutlaka bir hikaye uydurmak,eğlenceli hale getirmek gerekiyor.Bu şekilde ben de o da çok daha fazla eğleniyoruz.Başka şekilde farklı kategorilerde de aktarmalar yaptık,bir süredir de yapıyoruz.Hep bu şekilde yaptığım zaman oyuna dahil oluyor,yoksa çok sıkılıyor.

Fikir olsun diye…

İlgili Yazılar
*Montessori ve Bebek Gelişimi
*Oyun Hamuru ve Makarnalar
*Duyusal Keseler

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Kuru Nesneleri Kaptan Kaba Elle Aktarma

  1. jale dedi ki:

    Merhaba , kızınız kaç aylık acaba? Benzer sonuçları aldım ben de aktarma denemelerimden.Kızım 16 aylık ve pek ilgi duymadı aktarma yapmaya.Bir de hala ağzına atmak isteği olduğundan fasulye mercimek gibi küçük cisimleri veremedim hiç.

    • güldane dedi ki:

      Kızım 16,5 aylık şu anda.Belirttiğim gibi biz de çok zevkle yapmıyorduk ama hikayeleştirmeye başlayınca daha çok ilgi duymaya başladı.Bir de bu şekilde deneyin isterseniz belki sizde de işe yarayabilir.Gülse hala ağzına atma eğiliminde o yüzden uzun süre fındık,ceviz gibi büyük şeyleri kullandık.Fasülyeleri de bir kere ağzına götürür gibi yaptı o yenmez mama değil onunla oyun oynayacağız dedim almadı tekrar.Zaten hep yanındayım bu tür şeyler yaparken hiç ayrılmıyorum yanından bir problem çıkmadı.Ama ponponları çok beğendi size de tavsiye ederim.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

