Şifalı Karışımlar

Kış aylarına girdik ve bu aylarda hastalık kaçınılmaz oluyor,özellikle çocuklar için.Bayram sonrası Gülse çok hastalandı ve ard arda ilaç kullanmak zorunda kaldık.Şu aralar tekrar hastalık belirtisi göstermeye başladı ben de doğal neler yapabilirim diye araştırmaya başladım.http://etkaca.blogspot.com/ bu sitede doğal bazı karışımlar yaptıklarını ve iyi geldiğini yazmışlar.Ben de denemeye karar verdim.İçerisinde bal,limon ve soğan vardı.Zaten bu üçü hastalıkla savaşmakta birebir hemen mucize karışımı hazırladım.

MALZEMELER

bal

Yarım kavanoz bal

limon

1 limon

untitled

1 soğan

HAZIRLANIŞI

Yarım kavanoz balın için ince ince doğranmış soğanı ve limonu koyun ve sabaha kadar bekletin.Zamanla bal soğan ve limonun etkisiyle sulanmaya başlayacak ve sabah tamamen su gibi olacaktır.İlk halinin resmini çekmeyi unutmuşum,gece yapmıştım çünkü.Ama kavanoz ağzına kadar doluydu.Ben sabah soğan ve limonları süzdüm.Soğan kokusu biraz yoğun geldi ve yarım limonun suyunu sıkıp kavanoza ekledim.

SAM_5428

Bir diğeri ise Ayva ve su karışımı.

Bal,soğan ve limonu artık biliyoruz ama bakalım ayva çekirdeği neye iyi gelirmiş?

Ayvanın meyvesi, yaprakları ve çiçekleri gibi çekirdekleri de şifalıdır. Eski çağlardan beri bilinen bu özelliğini Romalılar oldukça iyi değerlendirmiş; parfümden bala kadar her şeyin içinde ayvayı kullanmışlardır.
Ayvanın çekirdekleri birçok şekilde kullanılabilir:

Çocuk ishallerinde 5-6 gr çekirdek 1 bardak suda 15-20 dakika kaynatılıp içirilir.

Aynı şekilde hazırlanıp gargara yapılırsa boğazdaki ağrı, kızarıklık ve gıcık giderilir.

Mikrobik hastalıklarda ezilmiş çekirdekle hazırlanan çay çok faydalıdır. Balla tatlandırılabilir.(Mikrobik hastalıklarda elma ve armut çekirdekleri de aynı şekilde kullanılabilir.)

Öksürükte, bronşitte, mide ve bağırsak rahatsızlıklarında kullanılabilecek etkili bir yumuşatıcıdır.

Yukarıdaki şekilde hazırlanan çay soğutulduktan sonra cildi yumuşatmak için; yanık ve egzama tedavisi için; dudak çatlamalarını önlemek ve tedavi etmek için; emziren annelerde oluşan meme ucu yaralarını önlemek ve tedavi etmek için kompres şeklinde kullanılabilir. Ayrıca cilde sürüldüğünde kırışıklıkları giderir ve cildi gençleştirir.

İltihaplanan gözlere de bu çayla ılık ya da soğuk kompres yapılır.

Ayva çekirdeklerinden farklı biçimlerde de yararlanılabilir. Örneğin 1 su bardağı suya 10 gr kadar ayva çekirdeği koyularak bekletildiğinde jel kıvamına gelecektir. Bu şekli ile de bronşitte, öksürükte, mide ve bağırsak sorunlarında yumuşatıcı olarak kullanılabilir. (cilt bakımı için aynı şekilde hazırlanır. suyun miktarını azaltarak buna daha uygun yani krem kıvamında bir jel elde edilebilir. )(Alıntı)

**Nerde kalmıştık…

İhtiyacımız olan

AYVA

Biraz Ayva çekirdeği ve Biraz Su.

SAM_5429

Suyun içine biraz ayva çekirdeği koyun ve sabaha kadar bekletin.

SAM_5432

Sabah göreceğiniz sonuç budur.Su pelteleşmiş olacaktır.

Ben yaklaşık 1 haftadır sabah ve akşam 1 tatlı kaşığı her ikisinden de içiriyorum.Biraz da pekmez tabi ki.İlk gün hapşırma ve burun akıntısı olan Gülse de 2 gün içinde bunlar kesildi.Burnu tıkalıydı deniz tuzuyla yıkamamızın da faydasıyla burnu açıldı.Şimdi geceleri bazen tıkanıyor ama soğuk buhar makinesi çalıştırıyoruz ilk günlerden çok daha iyi.Bunların dışında hiç bir ilaç vermedim.Arada bir hapşırdığı oluyor ama ilk günlere nazaran çok az 2 günde 1 gibi.Bence bu tamamen bunların etkisi.Tekrar antibiyotik kullanmadığım için çok mutluyum.İlaçlara karşı değilim tabi ki.Ama kısa süre içinde çok fazla ilaç kullanmak zorunda kaldık biz çünkü atlatamamıştık.Zaten artık içmekte istemiyordu.Bu şekilde çok daha iyi sonuçlar aldık gibi.Umarım bu şekilde hastalık gelmeden onu gönderebiliriz.

Fikir olsun diye…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

