Kelime Kavramı Çalışma

Bebeklerin yeni kelimeleri öğrenebilmesi ve kolayca kavrayabilmesi için kartlar çok faydalı.Sürekli kartları göstererek,oyun haline getirerek ve sık tekrar yaparak kolayca kelime öğretebilmek mümkün.Ben Gülse’ye kendim de kelime kartları yaptım.Ama bugün bahsedeceğim kartlar Tethys Eğitici Oyun Kartları..

SAM_5380

Bize bunlarla zaman geçirebilmemiz için Özlem teyzemiz verdi.Kendisi oğluyla bu kartlarla çok zaman geçirerek kavramları kolayca öğrendiklerini söyleyerek bize de tavsiye etti.Şu sıralar Gülseyle biz her gün bu kartlarla oynuyoruz.

SAM_5381

Öncelikle Gülse’ye iki kart gösteriyorum bir tane bildiği,bir tane de bilmediği.Bunları sık sık soruyorum.Henüz tam olarak konuşamadığı için bana şunu ver bunu ver tarzında isteklerde bulunuyorum o da istediğim hayvanı veriyor.Zamanla sayıyı artırıp daha fazla kartın içinden soru soruyorum ama aynı gün içinde çok fazla yeni kavram vermemeye çalışıyorum.

SAM_5382

Bu serinin içinde 15 tane kart var ve bunlar hayvanlarla ilgili.5 tanesi de sayılarla ilgili.Üzerinde rakamlar ve gösterilen rakam kadar ördek var.Hayvan kartlarının arkasında da renk şablonları var.Yani aynı kartlarla birden fazla şey öğretilebilir.

SAM_5383

Yalnız kartlara dair şöyle bir eleştirim var ki bazı hayvanların resimlerinden çıkarım yapılamıyor.Sanki gösterilen hayvana çok benzememiş gibi.İlk başlarda Gülse bildiği hayvanları dahi tanıyamıyordu.Benim yaptığım gerçek hayvan resimlerinden oluşan kartlarda biliyordu ama burda karıştırıyordu.Zamanla tekrar ede ede benimsedi tabi ama kafa karıştırıcı olduğu biraz doğru sanki.

SAM_5384

Aynı serinin bir de ikili tamamlama kartları var.Henüz onlarla çok vakit geçirmiyoruz ama onlar da güzel.Onlarla oynamaya başladığımız zaman izlenimlerimi tekrar paylaşırım.

Fikir olsun diye…

Gülse 17 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve Bebek Gelişimi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Kelime Kavramı Çalışma

  1. gunal89 dedi ki:

    Çok güzel bir makale olmuş. Tebrikler

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

