Minik Parmaklarla Kuş Besleme

Gülse hayvanları çok ama çok seviyor,söz konusu olan onları beslemekse eğer çok mutlu oluyor.Havalar iyiyken dışarı çıkıp güvercinlere buğday veriyoruz,önceleri birer birer atarken şimdi avuçlayıp atıyor,peşlerinden koşup yemeleri için elinden geleni yapıyor.Arada bir de çok yaklaşmadan kedilere yemek veriyoruz.O kadar benimsedi ki bu durumu geçenlerde dolaşırken bebek arabasında poğaça yiyordu,yoldan geçen köpeğe uzattı,köpeği kendimizden zor uzaklaştırdım,ağzını açıp yaklaşmıştı,nerdeyse Gülse’nin elindeki yiyecekti!!!

SAM_5687

Havalar artık soğuk,eskisi gibi dışarı çıkamıyoruz,biz kuşlara gidemiyorsak kuşları bize getirelim dedim ve bu fikir çıktı.

Bilim çocuk dergisinin kasım sayısından İspinoz’lardan bahsedilen bir sayfa vardı,elimde de bu küçük kutu.

SAM_5691

Kutunun bir tarafını lacivert fon kartonuyla kapladım.Üzerine de kestiğim kuşu yapıştırdım.Dayanıklı olsun diye üzerini yapışkanlı asetatla kapladım ve kuşun gagasının önüne küçük bir delik açtım.

Gülse görür görmez aldı eline,haydi besleyelim dedim.Buğday kalmamıştı,mercimek çıkardım.

SAM_5689

Delikten içeri bir bir attı.Takılanları da küçük parmaklarıyla bastırdı:)Sonra biraz daha büyüttüm deliği.2 gündür bunla oynuyoruz.Eline alıyor kuşu,mama mama diye bağırıyor,kuşları tıka basa doyuruyoruz:)

SAM_5692

Kazanımlarımız

Miniğin yüzündeki gülümseme,mutluluğu,hayvan sevgisi,parmaklarını daha etkili kullanabilme becerisi,el-göz koordinasyonu,ince motor beceriler…

Fikir olsun diye…

Gülse 18 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi
*Laminasyon filmi ile kart hazırlama
*Şekiller kuklalarımız

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

