Kalem-Kapak Eşleştirme ve Boyama

Geçen haftalarda gazete boyama kitabı vermişti.Aslında elimde boyama kitabı çok ama işe yarasın nasılsa şimdilik sadece karalıyoruz diye çıkardım ve yeni keçeli kalemlerimizle boyama yaptık Gülseyle.

SAM_5729

İşte boyalarımız ve boyama kitabımız…

SAM_5731

Şu aralar kırmızıyı öğreniyoruz diye kırmızıyı verdim Gülse’ye.O boyarken ben de renge vurgu yaptım.Boyaların hepsini çıkarmadım 4-5 tane çıkardıktan sonra diğerlerini kaldırdım.

SAM_5733

Peki bizim minik kırmızıyla yetinir mi?Tabi ki hayır.Diğer boyaları da aldı eline,kapaklarını açtı ve boyamaya başladı.Ben de tek renge bağlı kalmayıp hepsinin rengini söyledim,istediği gibi renklendireceği konusunda bilgi verdim.

SAM_5734

Bir süre sonra bizim boyama etkinliği başka bir etkinliğe dönüştü.Gülse boyadıktan sonra kalemlerin kapaklarını açıp tekrar kapatmaya başladı.Benim de aklıma eşleştirme çalışması geldi.

SAM_5735

Önüne 3 renk kalem koydum ve haydi kalemlerin kapaklarını bulalım ve kapatalım dedim.Kapak ve kalem aynı renk olmalı diye söyledim.Kırmızıdan başladı.Gayet başarılı:)

SAM_5736

Sonra da yeşil ve moru kapattı.Aynı renklerle bir süre daha böyle oynadık.O kapatırken ben de renklerini söyledim.Aslında bilinçli olarak bildiği renkler değil ya da bana bildiğini belli etmiyor bilmiyorum.Ama bunları doğru eşleştirdi.Sonrasında bir süre daha boyama yaptık ve her ne kadar o oynamaya devam etmek istese de sonlandırdık,çünkü okul vaktim gelmişti.Şu aralar boyamayı çok seviyor,sürekli boyama ya da karalama yapmak istiyor.Bu doğrultuda hoşuna giden şeyler yapmaya çalışıyorum.Okula gitmeden ya da okuldan geldikten sonra hep oyun oynamak istiyor,sürekli bu şekilde etkinlik yapmak istiyor,ben de elimden geldiğince onunla eğlenceli vakit geçirmeye çalışıyorum.

Fikir olsun diye…

Gülse 18 aylık

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

