Kulplu Ahşap Puzzle

Gülse çok küçükken onunla yapboz yapmaya başlamıştık.Daha doğrusu yapboz parçalarıyla oynamaya başlamıştık.Çünkü henüz yapabiliyor artık.Kavramları öğrenmesinde ve el kaslarını geliştirmede çok faydalı bir oyuncak yapboz.Biz her gün bıkmadan usanmadan yapıyoruz.Hepsini 1 kere yapıp poşetlerine koyuyoruz.

Neler yapıyoruz bir bakalım?

Şekillerin ve renklerin öğretiminde de kullanılabilecek bir Tren…

SAM_5715

Artık hangi parçanın nereye konulması gerektiğini biliyor.Makiniste şimdilik trenci amca diyoruz daha kolay oluyor:)

SAM_5716

Yapboz bittikten sonra parçalarını poşete koyarken hadi kareyi,üçgeni,dikdörtgeni,kırmızı küçük daireyi ver diyorum sırayla veriyor.Bence sürekli yaptığımız için bu kavramları öğrendi.Yani başka bir materyalde dikdörtgen desem bilebileceğini zannetmiyorum ama bu yapbozda hepsini doğru bilip bana veriyor.

SAM_5717

Hayvanlar ve Çiftlik Evi yapbozu…

SAM_5718

Bu da hayvanları çok seven Gülse’nin favorilerinden.Bilmediği bazı hayvanlar vardı,artık onları da biraz da bu yapboz sayesinde öğrendi.Hangi hayvanı takmak istiyorsa bana söylüyor,ben de onu veriyorum.

SAM_5719

Parçaları toplarken de ben hayvan isimlerini söylüyorum Gülse bana veriyor.

SAM_5720

Vücudumuzun bölümleri yapbozu…

Bunu bu aralar yapması imkansız,çünkü yerleştirilmesi gereken vücudumuzun bölümlerinin yazılışı.Ama üzerinde kız resmi olduğundan mıdır bilmem ısrarla yapmak istiyor.Artık ben parçayı verip nereye koyması gerektiğini söylüyorum o da yerleştiriyor.Ama ben şu nerdeydi göster diyorum o bölümü gösteriyor.

SAM_5741

Bunların dışında sayılar,harfler ve taşıtlarla ilgili olanlarda var.Taşıtlarla ilgili olanı yapmak istemiyor,biraz da karışık,eğlenceli değil yani.Diğerleri içinse henüz erken.Hergün yaptığımız yapbozlar arasında 2 parçalı ve 4 parçalı yapbozlar da onlar.Onlar da bir sonraki yazıda olsun.

Fikir olsun diye…

Gülse 18 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi
*Puzzle parçalarını saklama yöntemi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Kulplu Ahşap Puzzle

  1. fidan dedi ki:

    Yap boz nerden aldınız acaba hepsi çok güzelmiş

    • güldane dedi ki:

      Beğenmenize sevindim,teşekkür ederim.Bu yapbozlar ara ara A101 ve Bim’e geliyor.Ordan aldım ben hem de çok uygun fiyata.Takip edin onları siz de kolaylıkla bulabilirsiniz.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

