Yılbaşı Kurabiyesi

Yeni yıla sayılı günler kaldı ve bu güne özel tarifler yapmak oldukça eğlenceli.Öyle uzun uzun ayrıntılı kutlamalar yapmıyoruz yeni yıl için.Ama tema güzel,eğlenceli,sevdiğimiz dostlarımızla da beraber olacağız.Bu temayı kaçırmayıp bir kaç güzel tarif yapmalı diye düşünüyorum.Yani bir daha ne zaman çam ağacı temalı tarifler hazırlanır ki…

Aslında niyetim bütün olarak sofranın ayrıntılarını sizlerle paylaşmak,ama belki yapmak isteyen olur diye düşündüm ve sıcağı sıcağına yayınlıyorum.

SAM_5880

Kurabiye aslında şeker hamuru süslemesine uygun bir kurabiye.Gülse uzun ve ayrıntılı şeyler yapmama izin vermiyor artık.Ben de şeker hamuru yerine Royal Icing kullanarak süslemeyi düşündüm.

Gelelim tarife;

MALZEMELER

* 150 gr sanayağ (tereyağla karışık kullandım ben)
* 2 yumurta,
* 1 su bardağı pudra şekeri,
* 3 çay bardağı nişasta,
* 1 çay kaşığı zencefil,
* 2 çay kaşığı tarçın,
* 3 su bardağı un
* Yarım çay kaşığı kabartma tozu

YAPILIŞI

Tüm malzemeleri karıştırın ve ele yapışmayan,çok da sert olmayan bir hamur elde edin.İstediğiniz kalıpla(çam ağacı uygun bizim için)kurabiyeleri çıkarın.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.180 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin.Ben kalıp çıkarma aşamasında desenli merdane kullandım,kendinden desenli oldu.

SAM_5884

Bunlar fırından çıkıp soğuduktan sonraki halleri.Bayatlamayan kurabiye olduğu için bugün yaptım.Süslemeyi yapmadım.

SAM_5881

Size örnek olsun diye bir tane süsledim,daha bir güzel oldu sanki…

SAM_5882

Bu da üstten görünüşü…

SAM_5883

Diğer ikramlıklarla beraber hepsini süslediğim zaman yine eklerim buraya.

**Bu arada Gülse de yardımcı oldu bana,o da hamura şekiller verdi,söylemeden geçemeyeceğim:)

Mutlu Seneler şimdiden…

Sevgiyle kalın…

İlgili Yazılar
*Kekler kurabiyeler
*Bebek Kurabiyesi
*Diş Kurabiyesi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı Kekler Kurabiyeler, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Yılbaşı Kurabiyesi

  1. Geri bildirim: Yılbaşı Menüsü ” İkramlıklar ” Önerisi | minik kuşum gül-se

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

