Yılbaşı Menüsü “İkramlıklar”

2014’ün ilk yazısı 2014’ü karşılamak için yapılan hazırlıklardan olsun.Tema yılbaşı olduğu için genellikle yılbaşına ve kışa uygun figürler kullandım,ama tabi bu pratik tarifleri siz istediğiniz zaman yapabilirsiniz.Özellikle çocukların çok ilgisini çekti,söylemeden geçemeyeceğim.

İşte masamız;

SAM_5908

Neler vardı bir bakalım;

1)Çam ağacı kanapeler…

SAM_5896

Üçgen şeklinde dilimlenmiş ekmeğin üzerine maydanozla karıştırılmış krem peyniri sürdüm.Üzerine dereotu ve kırmızı biber yerleştirdim.Alt kısım için de çubuk krakerler.Çook pratik…

2)Kozalak tatlı…

SAM_5897

Mısır gevreği,tereyağ,bal ve kakao karışımı.Hepsini göz kararı koydum,kakaosu az geldikçe ekledim.Sonra şekil vermek için limon sıkacağının kapağına doldurdum ve ters çevirdim.Siz isterseniz çikolatalı mısır gevreklerinden de kullanabilirsiniz,böylelikle fazladan uğraşmamış olursunuz.

3)Bal Kabağı Tatlısı

SAM_5898

Balkabağı,bebe bisküvisi,ceviz ve krem şanti.Ayrıntılı tarifi resimlerle yakında yazacağım.

4)Şirin Kardan Adamlar

SAM_5901

Daha önce İrmik Topları yapılışını yayınlamıştım.İşte burada.Buradaki tarifi yaptım ve kardan adam şekli verdim.Gözler damla çikolata,burun havuçtan,kollar da çubuk krakerden yapıldı.Bebek kardan adam da var:)Yanına da ağaç kurabiye koydum.

5)Çam Ağacı Kurabiye

SAM_5903

Size de fikir olabilir diye geçtiğimiz günlerde yayınlamıştım tarifi;Yılbaşı KurabiyesiÜzerini Royal Icingle süsledim.

6)Kalp Ağacı

SAM_5904

Yılbaşı Kurabiyesi yaparken bir kısmını kalp kalıpla yaptım.Onları alta 4,üste de 2şer kurabiye gelecek şekilde yerleştirdim.Kenarlarını kırmızı kalemle süsledim(royal icing)kenarlara bonibon yerleştirdim ve üstüne pudra şekeri serptim.Kalemle 2014 yazısı yazdım.Yıldız şeklinde de olabilirdi ama ben yıldız kalıbımı bulamadım bir türlü,kalp yapmayı uygun buldum.Kenarına da noel baba figürü,süper oldu.

6)Muzlu-Çikolatalı Yaş Pasta

SAM_5909

Kakaolu pastabanla,krema birleşimi..Arasına muz ve çikolata parçaları…Üzerine bir kat daha krema ve çok katı krem şanti..Süslemeler de yılbaşı temalı.Krem şanti bulaşabileceği için süsleri hazır küçük gofretlerin üzerine koydum.Yazıyı da yine onun üzerine yazdım.

Bu da daha yakından görünüşü…

SAM_5892

7)Çikolata kaplamalı gül kek

SAM_5926

Tarif özlem teyzemize ait.Teşekkür ediyoruz…

8)Çikolata dolgulu topkekler

SAM_5927

Tarif Özlem teyzemize ait.Çok pratik bir tarif,yakında ben de deneyip paylaşacağım.

9)Ispanaklı Börek

SAM_5928

Tarif Özlem teyzemize ait.Daha önce ben de paylaşmıştım.Burada

Bunun dışında mercimekli köfte de vardı,yakından çekmemişim.Onun tarifi de en kısa zamanda paylaşılacak.

Yılbaşı bahane,yemekler şahane:)

Bu sene hepimiz için çok güzel geçsin,o kadar güzel olsun ki bu yemekler gibi tadı damağımızda kalsın…

Sevgiyle kalın…

İlgili Yazılar
*Doğumgünü Masası ikramlıklar
*Diş Buğdayı Partisi ikramlıklar
*ikram sofrası

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

