Roll-on Boya

Şu sıralar nokta boyama çalışmaları için kullanılan boyalar çok ilgimi çekiyor.Bir yerde bulsam hemen alıcam.Çok zevkli çalışmalar yapılıyor ve çocuklar boyama yaparken etraf kirlenmiyor.Geçenlerde arkadaşım http://etkaca.blogspot.com/ da roll-on boya gördüğünü ve denemek istediğini söyledi.Ben de gördüm,beğendim ve yaptım.

7c03ce69-c40c-42cc-a196-4ae2c0897d07wallpaper

Bunun için roll-on şişeleri,nişasta ve çeşitli renklerde gıda boyasına ihtiyaç var.Malzemelerimizi tamamladıktan sonra yapmaya başladım.Roll-onların yuvarlak kısmı bıçakla hafifçe kaldırılıp çıkarılır.Bu kısım çok kolay,hemen çıkıyor.Sonra içi bir güzel yıkanır.Ben sıcak suyla yıkadım,daha kolay temizlendi.

Temizleme işlemi bittikten sonra renk ayrımı yapmak için balonla kapladım.Üst tarafa kadar geçirmeyi başarırsanız zaten hemen kıvrılıyor ama bu kısım çok zor.Geçirene kadar kaç balon harcadım.İnat ettim yapacağım diye:)Ağız kısmını kesip öyle geçirdim.

Sonra da boyayı hazırlamak kaldı.

*1 su bardağı su
*1 yemek kaşığı nişastayı pişirdim.Soğuduktan sonra roll-onların içine paylaştırdım ve gıda boyalarını ekledim.Yuvarlak kısmını tekrar taktım.

SAM_6033

Kapakları kapanmış ve boyanmayı bekleyen güzel boyalar…

SAM_6035

Bizim minik de heyecanlıydı,zira hazırlarken yerinde duramadı.Boyamak için boş kağıdı getirdim ve başladık Gülseyle boyamaya.Aslında boyayabildik ama boya zor çıkıyordu,biraz katı olduğunu düşündüm.Bu günlük böyle idare ettik ama boyamayı bitirdiktan sonra üzerlerine biraz su ilave edip kaşıkla karıştırdım ve öyle sürdüm kağıda daha kolay oldu bu sefer.

SAM_6036

Bu da serbest çalışmamız…

Tek zor olan kısmı Gülse elini de boyamaya kalktı doğal olarak ve ben elindeki boyayı çıkarana kadar gerçekten çok uğraştım.Kendi elimdeki boyalar da kolay kolay çıkmadı.Acaba bizim gıda boyasında mı bir problem var?

Nokta boyama çalışmalarında kullanırım diye düşünmüştüm ama basıp çekince yuvarlak şekilde boyanmıyor yani bununla amacına ulaşmayabilir çalışmalar.Boyaması çok zevkli oluyor ama her zaman böyle zor çıkarsa boyalar işimiz var:)

Umarım bir daha ki sefere temalı resim boyarız da Gülse kağıdını boyar ve biz daha çok eğleniriz.

Fikir olsun diye…

Gülse 18 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi
*Kendin yap

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı KENDİN YAP, MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to Roll-on Boya

  1. zerrin dedi ki:

    iyi akşamlarr.. rolonları kullanmanız çok hoş olmuş.. gıda boyası yerine akrilik boya kullanabilirsiniz ağzına sürmediği sürece sınkıtı olmaz ya da suluboya…

    • güldane dedi ki:

      teşekkür ederim bir de o şekilde deneyeceğim.aslında parmak boyalarımız da var onlarla da güzel olur.normalde ağzına sürmez boyayı ama işte şaşırtabiliyor bazen dikkat etmek gerek…

  2. Ekaca dedi ki:

    gıda boyasını biraz azaltabilirsiniz,renk koyu olduğunda zor çıkıyor ellerden:) çok pratik gerçekten kullandıkça rahatlığını göreceksiniz,sevgiler:)

    • güldane dedi ki:

      Teşekkür ederim evet gerçekten çok pratik.Sizin sayenizde biz de tanışmış olduk bu boyalarla.Bir daha ki sefere daha az eklemeliyim boyayı.Çay kaşığının ucuyla koydum ama daha mı az koymalıyım?

  3. erkan dedi ki:

    yaa şu şişeleri nereden buldunuz, deli gibi arıyorum bulamadım 😦

    • güldane dedi ki:

      rolon şişelerinden mi bahsediyorsunuz?Onlar her yerde var.Rolon deodorant şişeleri.Hatta bende kullanmadıklarım vardı onları boşalttım 1 tane de bimden aldım ucuza onu boşalttım.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

