Kırmızı Kırmızı Kırmızı…

Bir süredir kırmızıya dair etkinlikler yapmaya devam ediyoruz.Renk renk gittiğim için hep kırmızı yapasım var her şeyi:)Arada sarı ve kırmızıyla ilgili eşleştirmeye dayalı çalışmalar da yapıyoruz.Ama bunlardan sonra fikir değiştirmezsem başka renge geçicem artık:)

Neler yaptık bakalım;

1)Yırt,yapıştır Elma

Bilgisayardan elma resmi çıkardım ve üzerine yapışkanlı asetattan yapıştırdım.Yapışkanlı kısmı üste geldiği için altını uhuyla yapıştırdım ve elma için kırmızıyı,sapı için de farklı olsun diye yeşil kağıtları hazırladım.

SAM_5957

Bu da yakından görünüşü.Uhuyla yapıştırmak biraz zor oldu aslında çift taraflı bant da kullanılabilir.

SAM_5958

Gülseyle beraber kırmızı kağıtları yırttık.Büyük kağıdı yırtmakta biraz zorlandı,ben de eline küçük parçalar verdim ve yapamadığı zaman küçük bir yol açtım o devam etti yırtmaya.

SAM_5960

Sonra kırmızı kağıtları buraya yapıştıracağımızı söyledim,ben yaptım o da devam etti.

SAM_5961

Aldı aldı ve yapıştırdı.Bu arada ben renge vurgu yaptım.

SAM_5963

Son olarak yeşil kısmını da yaptık,burda rengin yeşil olduğunu söyledim.

SAM_5965

Sonuç bu.Resim çok kötü çıkmış itiraf ediyorum;ama en kısa zamanda güncelleyeceğim.Duvara astık.Gülse kırmızı elma nerde diye sorduğumda gösteriyor,kırmızı havuzumuz nerde diyorum sonra duyusal havuz sepetimizi gösteriyor.Ara ara onunla oynamaya devam ediyoruz.

2)Kırmızı Elma Baskısı

Kırmızı çalışırken elma resmi yapıp da gerçeğini kullanmamak olur mu?Tabi ki olmaz.Yarım kırmızı ela,suluboya ve kağıdımızı hazırladım.

SAM_5978

Elmayı suluboyayla boyadım.Aslında parmak boyası daha kıvamlı olduğu için daha güzel olurdu ama Gülse kırmızıyı atmış bir yere bulamıyorum:)Boya yapmaya da üşendim ve suluboya kullandık.

SAM_5979

Gülse aldı eline elmayı bu arada rengine göre konuşma yapıyorum ben her zamanki gibi.Sonra sıkılıp elmanın içini dışını oymaya başladı bu kısım daha çok hoşuna gitti.O da sarmadı kendi boyamak istedi ama suluboya yapmayı bilmiyor henüz.

SAM_5980

Ben de başka bir şeye geçtim.Pratik Aquadoodle…Suyun içini kırmızı çalışıyoruz diye kırmızı boyayla boyadım ve Gülse’nin önüne desenli peçete koyup ters çevirdim.Fırçayı suya batırıp sürdükçe desen ortaya çıkmaya başlıyor.Bu konuda ayrıntılı yazacağım yakında.Hem o boyama yapmış oluyor,hem de boyayla uğraşmayıp su kullanıyoruz sadece.

SAM_5981

3)Kırmızı Oyun Hamuru ile Çalışmalar

Kırmızı oyun hamurunu ve kırmızı hayvan kalıplarımızı hazırladım.

SAM_6018

Bunlarla kırmızı oyun hamuruna hayvan figürleri çıkardık.Bastırmayı Gülse yaptı,çıkarmada ben yardım ettim.Kalıplar çok girintili çıkıntılı olduğu için zor çıkıyor biraz.Bir süre bunlarla oynadık,hamuru mıncıkladık.Sonra sıkılmalar başladı Gülse’de.

fd8e45bc-5ecd-42f6-8d23-abbbbf59477ewallpaper

Ben de başka bir çalışmaya geçtim.Daha önceden başka bir oyun için ojeyle boyadığım kırmızı kürdanları ve kestiğim pipet parçalarını getirdim.

SAM_6023

SAM_6024

Kürdanları hamura batırıp içlerine pipetleri taktı Gülse.

SAM_6025

Ama kürdanlar kısa olduğu için çabuk doluyordu,ben de çöp şiş getirdim ona doldurduk.Bu arada kırmızı kürdanları kırmızı hamurumuza batıralım,aaaaaa çok güzel oldu kırmızı hamurumuz gibi konuşmalar yaptım ki aklında kalsın.

SAM_6026

Ondan da sıkılınca hamuru yaydık ve kürdanlarla beraber pipetleri hamura yerleştirip çıkardık.Arada sarı kürdanları da yerleştirdi minik.

SAM_6027

4)El yapımı baskılar ve kırmızı kalp

Meyve suyu ve su kapağının arkasına kendinden yapışkanlı evalardan yapıştırdım.Kalp yoktu biz de Gülse’de boya yapmak istedi,ben de hemen kalp çizip yapıştırdım kapağa.Biraz yamuk oldu ama işimize yaradı.Bunları baskı yaparken kullanacağız.Yapışkanlı olduğu için kolayca çıkıyor,sonra yenilerini yapıştırıp seçeneği artırabilirsiniz.

SAM_6045

İki tane kalp resmi çıkardım.Kalbin renginden bahsettik.Birini roll-on boyayla boyadık.Çok boyamadı ama Gülse,kapağını açıp kapatmak daha çok hoşuna gitti.

SAM_6047

Baktım sıkıntılar geldi yine miniğe ben de hadi kırmızı kalp baskısı yapalım dedim ve süngerin üzerini rolonla biraz boyadım.Önce gösterdim,sonra Gülse biraz yaptı.Sayfanın arkasını da süngerle baskı yaptık.Bu çalışmayı da böyle bitirdik.

SAM_6048

Biraz uzun bir yazı oldu ama hepsini bir arada toplamak istedim.Gülse biraz çabuk sıkılan bir bebek,hem sürekli birşeyler yapmak ister,hem de çok çabuk yenilikler,değişiklikler ister.Zaten okuduğunuz zaman anlayacaksınız.Sürekli başka alternatifler bulmak zorunda kalıyorum.Boyamayı da çok seviyor.Elimden geldiğince onun eğleneceği ve istediği şeyleri yapmaya çalışıyorum.Eğleniyoruz,eğlenirken öğreniyoruz…

Fikir olsun diye…

Gülse 18 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi
*Kırmızı duyusal havuz
*Kırmızı çalışmaları

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

