İp Geçirme Çalışmaları

Gülse bir süredir çöp şişten,makarnadan ya da kürdandan birşeyler geçiriyor.Bu makarna,pipet ya da boncuk olabiliyor.Geçenlerde kırtasiye dolaşırken evadan yapılmış düğmelerden buldum küçük olmasına rağmen yine de aldım.

Şönil ve trenin parçalarını geçirerek bir oyun oymanak istiyordum Gülseyle.Tabağına delikli parçaları ve birbirine bağlanmış şönilleri koydum.Bunları burdan geçirelim beraber tren yapalım dedim ama ilgisini çekmedi.Ben de bir arkadaşımın hediyesi olan plastik iğneleri getirdim.(Teşekkür ederiz Özlem teyze:)

SAM_5949

Aslında önce büyük olanları yapsın,sonra küçüklere geçiş yaparız diye düşünmüştüm.Şönili büyük iğneden geçirdim ucunada kaymasın diye bir parçayı sabitledim.Gülse’ye nasıl yapacağını gösterdim.Bir kaç parçayı yerleştirdi ama sonra sıkıldı.

SAM_5951

Ben de evadan olanları getirdim,çünkü daha önce gördüğünde de çok ilgisini çekmiş oynamak istemişti.Hemen aldı eline geçirmeye çalıştı.Küçük iğneyi de paketin içinden çıkan ipe bağladım.İğneye geçirme işlemi başarılıydı ama iğneden ipe geçirmeyi yapamadı Gülse.İğneden geçiyor ama ucu ucuna biraz zorlamak gerekiyor.Bunu pek başaramadı.Bu noktada ben yardımcı oldum o taktı beraber geçirdik.

SAM_5952

Arada büyük trenin parçalarını da geçirmeyi ihmal etmedik.

SAM_5953

Hevesle evaları geçirmeye çalışıyor ama daha önce iple çalışmadığımız için ipe doğru ittirmiyordu.Bir süre böyle oynadık.Sonra ben başka bir yoldum.

SAM_5954

Evalar çok hoşuna gitmişti ve onlarla oynamak istiyordu.Ben de oyun hamuruna çöp şişi sapladım ve ordan geçirmesine izin verdim.

SAM_5955

Rahat rahat yerleştirdi sonuna kadar.Çıkardı tekrar taktı.Çok verimli bir ince kas becerisi oldu.Aslında bu evaların büyük olanları da var ama ben burda bulamadım.Büyükler için ahşap nesneleri kullanıp daha küçükler için evaları düşünmüştüm.Ara ara oynuyoruz,zamanla daha iyi yapacağına inanıyorum.

Fikir olsun diye…

Gülse 18,5 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

