2 Parçalı Yapboz

SAM_6115

Gülse ile günlük rutinlerimizden biri de yapbozlar.Tutmalı yapbozların yanı sıra bu şekilde parçalı yapbozlarla uzun süredir zaman geçirmekteyiz.

SAM_6117

Yanlış hatırlamıyorsam bu ahşap yapbozları 13-14 aylıkken almıştım.O zaman oyuncakçı bayan önce tek bir parça vermemi ve aylarca bu parça üzerinde yoğunlaşmamızı söyledi.En sevdiği hayvan kedi olunca kediden başladık biz.Çoğu zaman dikkatini çekmedi,bazen ilgilendi yaklaşık 1 ay bu şekilde araya balık da koyarak uğraştık biraz da sert olduğu için kolayca yapamadı.

SAM_6118

Sonra bir gün bir baktım çok da güzel yapıyor.Hem de kendi eşleştirerek:)Tekrarlar bebeklerin öğrenmesinde çok etkili.Uzun zamandır da bunlarla zaman geçiriyoruz.Karışık halde bulunan parçaları bulup birleştiriyor.Arada bir artistik hareketler yapıp kucağında birleştirme yapıyor:)Artık ustası oldu yani.

SAM_6119

Ama şöyle bir sıkıntımız var ki aynı yapbozu aynı gün içinde tekrar yapmak istemiyor.Bu yüzden seçenekleri çoğaltıp farklı ürünler ortaya koyuyorum.Bu doğrultuda geçtiğimiz günlerde bir alışveriş sitesindeki indirimi kaçırmayıp bu yapbozlardan da aldım.Aslında amaç İngilizce öğretimi.Ama ben 2 parçalı olduğu için ve farklı kategoride yapbozlar olduğu için seçtim.

SAM_6120

Malzemesi köpük,çok fazla yumuşak değil kalın ama ahşap kadar da sert değil tabi,kolaylıkla yapabiliyor Gülse.İlk başlarda bildiği ve sevdiği nesnelerle birleştirme yaptık.

SAM_6121

Bir süre sonra hepsini koydum masasına ve o karışıklıkta eşlerini bulup yapbozları tamamladı.

SAM_6123

Bunlar da tamamlanmış hali…

Daha erken,öğrenemez,yapamaz diye sınırlandırmayalım çocularımızı.Bir dönem ilgilenmiyor olabilirler ama sürekli karşılaşmak öğrenmeyi kolaylaştırıyor ve yapabildiklerini görmek onları daha da mutlu ediyor.Başlarda eşlerini ben gösterip onun birleştirme kısmını yapmasını başarmasını bekliyordum,o kısmı atlattıktan sonra da bu sefer doğru parçayı bulma aşamasına geldik.Sonrası zaten büyük bir mutluluk.

Bebeğinizin başarma duygusunun tatması ve bundan zevk alması çok güzel…

Fikir olsun diye…

Gülse 18,5 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi
*Sünger Yapboz
*Lego Yapboz
*Kulplu Ahşap Puzzle

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to 2 Parçalı Yapboz

  1. betül dedi ki:

    Merhaba..yapbozlariniz cok guzel.özellikle ahsap olanlar…nerden temin edebilirim acaba?

    • güldane dedi ki:

      Begenmenize sevindim. Ahşap olanları bir Oyuncakçıda buldum tesadüfen. Digerlerini Unnado ‘da indirimden almistim.Oyuncakcilari dolasin 2li yapboz ariyorum diye bi bakin bulursunuz belki.Ben Akhisar’dayim, siz daha büyük bir yerde yaşıyorsanız kolaylikla bulabilirsiniz diye düşünüyorum.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

