Yaz Sil Aktivite Tahtası Yapımı

Gülse için ne yapabilirim diye araştırdığım yabancı sitelerden birinde böyle bir dosya gördüm.Dosyadan ziyade aynı sayfaları tekrar tekrar yapmayı sağlayan bir yaz sil etkinlik tahtasıydı.Dosya gibi arada boşluğu var oraya kağıdı koyuyorsunuz ve çocuk üzerinde istediği gibi karalama yapıyor ama kağıda birşey olmuyor çünkü tahtayı karalıyorsunuz kağıdı istediğiniz zaman çıkarıp başkasını koyabiliyor ya da aynı kağıdı farklı zamanlarda kullanabiliyorsunuz.

Resim ve çıkartma çalışmaları dışında aynı kağıdı farklı zamanlarda kullanmak istediğimiz oluyor.Gülse şu anda küçük ama biraz daha büyüdüğünde yazma çalışmaları ve çizgi çalışmaları için ya da birbiriyle ilişkileri olan kelimelerle ilgili çalışmalarda rahatlıkla kullanacağımız bir tahtaydı.Kısacası benim olmalıydı 🙂 🙂 🙂

İçerik

Görür görmez bir süre araştırdım ama Türkiye’de satışı yoktu.Satılan sitelerde de Türkiye’ye kargo ihtimali yoktu.Acaba ne yapsam da ben bu tahtayı elde etsem diye düşünürken aklıma süper bir fikir geldi ve ben kendim yaptım bu tahtayı 🙂 Denemekten zarar gelmez dedim ve kollarımı sıvadım.Netten kitap aldığımda bana böyle bir kutuda gelmişti,dosyayı andırıyordu ve oldukça kalındı.

SAM_6303

Öncelikle cetvelle kenarlarından çizerek çerçeveyi oluşturdum.

SAM_6304

Çizdiğim yerlerden maket bıçağıyla kestim ve dosyanın tam içini dolduracak şekilde a4 yapıştırdım.

SAM_6305

Alt tarafı bütün,kenarlarda ince kartonlardan oluşan bir çerçeve elde ettim.Üst kısım tam olarak da kapak gibiydi ama boşluğa yazı yazma bölümü geleceği için ben bu kısmı kestim.

SAM_6306

Yazı yazma bölümü için laminasyon kağıdı kullandım.1 tane laminasyon filmini arasına birşey koymadan ütüyle birbirine yapıştırdım ve sert bir kağıt elde ettim.Bu parçayı arkadan çerçevenin içine silikonla yapıştırdım.Sağ ve sol tarafta kalan boşlukları ve en alt tarafı silikon makinesiyle iyice yapıştırdım.Görünüşü güzel olsun diye pembe eva kağıdıyla kaplamayı düşündüm.

SAM_6307

İşte kaplanmış hali.Her tarafını pembe evayla kapladım.Ertesi gün Gülse’ye gösterdim.Kağıdı eline alan Gülse başladı karalamaya.Ama baktım eva kaplama da karalanacak hemen kaldırdım ve o akşam kendinden yapışkanlı kağıtla pembe evanın üzerini kapladım.Böylece içine yazmaya çalışırken dışına taşarsa da kolaylıkla silinebilecekti 🙂

SAM_6349

Dosyamızın bitmiş hali işte budur…

SAM_6350

Bu da dosyanın içten görünüşü.Bu boşluktan istediğiniz kağıdı koyabilirsiniz.Dışardaki laminasyon filmine de istediğiniz gibi yazı yazıp silebilirsiniz.

SAM_6497

Baktım biraz daha süse ihtiyacımız var her köşeye güzel stickerlar yapıştırdım ve içine bir örnek dosya koydum.İsterseniz renkli isterseniz renksiz kağıt koyabilirsiniz.Vücudumuzun bölümlerini tekrar eden biz Gülseyle bunlara bakıyoruz.İlerleyen günlerde eline kalemi verip burnu çiz,ağıza işaret koy gibi yönergelerde bulunacağım.Tahtayı karalayacağımız için kağıdımızı tekrar tekrar kullanabileceğiz.

SAM_6501

Bu da yakından dosyanın boş hali…

Ben çok ama çok beğendim ve tam da istediğim gibi bir dosya elde edebildiğim için çok mutluyum.Bu dosyayla süper çalışmalar yapabiliriz.Üstelik bana hiç maliyeti olmayan bu dosyayı netten almaya kalksam (ki alacaktım ama bulamadım)çok para ödemem gerekecekti.Bu şekilde kullanım için şeffaf dosya kullanıp içine kağıdı koyup kullanlar var.Ben de bunu yapamazsam sekreter dosyalarını alıp kağıdı alta yine laminasyon filmini üzerine koyarak kullanmayı düşünmüştüm.Ama Gülse bu şekillerde kullandığım zaman kağıdı hemen çıkarırdı.Bu şekilde çok yararlı oldu.Belki sizin de işinize yarar diye paylaşmak istedim 🙂

Fikir olsun diye…

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi
*Kendin yap

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı KENDİN YAP, MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

