Mutlu-Üzgün Kavramları

Duygularımızdan ara ara bahsedip,taklit yapabiliyoruz Gülseyle.Geçtiğimiz günlerde bir anda Gülse sıkılıp farklı birşeyler istediği bir anda ortaya çıkardık kartlarımızı.Önce kartlar hakkında konuştuk.Mutlu,üzgün,sinirli ve sakin bebek resimleri var elimde.Onları lamine edip daha önce de kullanmıştık ama hep gülen ve ağlayan bebek şeklinde konuşmuştuk.

Bu sefer bunların yanında mutlu ve üzgün kavramlarına vurgu yaptım.Bir süre sorduğum kartı göstermesini ve ordaki bebek gibi davranmasını istedim.Mutlu ve üzgün kısımlarını çok güzel yapıyor ama sinirli ve sakin bebek taklidi yapamıyor henüz.Sinirlenemiyor çocuk napsın :)Ben de baktım bu oyun da onu sıkmaya başladı hemen araya stickerları dahil ettim.

Resim

Sticker albüm den daha önce bahsetmiştim,bunun için kullandığım dosyanın bir tarafına mutlu yüzü,diğer tarafına da üzgün yüzü ataçla sabitledim.Elimde gülen ve ağlayan yüz stickerları vardı,Gülse’ye gösterdim,o da ilgili bölüme yapıştırdı.Kavramları bilmesine rağmen arada karıştırdığı oldu çünkü daha önce sınıflandırmak yerine bir bölüme yapıştırma yapıyorduk,ben de arada hatırlattım,bir kaç denemeden sonra uygun yere yapıştırmayı başardı ve bu sırada konuşup taklit yapmaya devam ettik.

Resim

Oyunumuzun sonlarına doğru da bir parmağımıza mutlu,diğer parmağımıza da üzgün yüzü yapıştırıp,kukla gibi konuşturmayı denedik.Gözümüzün görebileceği ve hakkında konuşabileceğimiz bir yere kaldırdık dosyamızı.Ara ara konuşmaya da devam ediyoruz ki öğrendiklerimiz iyice pekişsin.

Fikir olsun diye…

Gülse 20 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

