Sağlıklı Beslenme Oyunu ve Sofra Düzeni

18.aydan bu yana daha bir büyüdük,daha bilinçlendik ve birlikte bilinçli oyun oynama durumumuz daha çok yükseldi.Sürenin kısıtlı olduğu durumlarda hemen Meraklı Minik dergisine başvuruyorum.Şu sıralar bir karıştırayım ne var ne yok dedim bir baktım ki artık bizim de oynayabileceğimiz oyunlar var içinde.Öğlen okula gitmeden bu oyunlardan biriyle güzel vakitler geçirdik minikle.

Oyun sağlıklı beslenme oyunu.Tabak,kaşık,çatal,bıçak ve bardaktan oluşan sofra düzeninin de resmedildiği bir kağıt var.Ayrı bir yerde de renklerine göre sebze ve meyveler var.Aslında oyun daha farklı oynanılıyor ama biz kendimize göre uyarladık oyunu.

Resim

Önce sebze ve meyveleri çıkardım,hadi tabağımıza yerleştirelim dedim.Renk uyumuna bakmadan rastgele dairelerin içine yerleştirmeye başladı Gülse.Ben de bak renklerine göre sınıflandırılmış,ona göre yerleştirelim dedim.Hepsinde uymadı bu kurala ama benim yönlendirmemle tabağımızı doldurduk ve koymadan önce mutlaka yiyormuş gibi yaptı minik.

Resim

Sonra çatal,kaşık ve bıçak getirdim ve yerleştirmesini istedim.Hepsini doğru bir şekilde yerine koydu.

Resim

Resimde pipetli bardak resmi var,onu da koymak istedi,ben bardak getirmemiştim koymak için.İsteyince pipetli bardaklarını getirdim,o da yerleştirdi.

Resim

Sıkılınca uzatmadan,minik durumu bozmadan hemen kaldırdım oyunu.Yiyecek kartlarını çıkardığım kağıt duruyordu.İçinde yuvarlaklar vardı,ben de onu kullanarak boyama çalışması yaptırdım Gülse’ye.O kağıtları A4e yapıştırdım.Rengine göre kalem alıp daireleri boyayabileceğini söyledim.Ama bir süredir boya yapmayan Gülse renge falan bakar mı?Bir kaç kez rengine göre boyadı,sonra aldı eline istediği rengi kafasına göre takıldı.Ben de müdahale etmedim.Dairelerin içini fazla taşırmadan istediği gibi boyadı.Önümüzdeki günlerde sebze ve meyveleri lamine ederek oyunu tekrarlamayı düşünüyorum,hoşuna gitti çünkü.Ama illa yiyormuş gibi yapacak ya bazen dudağını değdirdi,kartlar bozulmadan garanti altına almalıyım ben de 🙂

Fikir olsun diye…

Gülse 20,5 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

