Şekiller İle İlgili Çalışmalarımız

Son günlerde şekillerle ilgili çalışmalar yapıyoruz.Onları derledim,topladım,kolajladım ve beğeninize sunuyorum 🙂

1)Şekiller Pizzası

Yabancı bir blogda gördüğüm bir fikir.Kat kat şekilleri üst üste yapıştırma etkinliği.Boyutlarına göre büyükten küçüğe doğru sıralama yapılıyor ve en alt katı pizza hamuru,bir üstüne sos,sonra peyniri,malzemesi gibi katmanlarından dolayı da pizza ismi verilmiş.İlginç 🙂

PicsArt_1394477944873

Prittle yapıştırma,boyama gibi etkinliklerde hızını alamayan Gülse’ye bol yapıştırmalı bir etkinlik oldu.En altı ben yapıştırdım,sonra o sürdü,birazını o birazını da ben yapıştırdım.Şimdilik kare ve daireyi yaptık.Hatta daire pizzamız malzeme yönünden az oldu :)Sıkılmaya başlayınca Gülse çok uzatmadan panomuza astık.Şimdilerde gördüğü nesneleri büyük küçük diye sınıflandıran minik için de güzel bir etkinlik yapmış olduk.

2)Şekil Ağacı

Bulduğum bu çalışma kağıdı tam bizim yaşımıza uygun bir eşleştirme çalışması oldu.En altta verilen küçük kağıtları kestim.Gülse de ağaçtaki şekillere göre elmaları eşleştirdi.

Resim

Yapıştırıcıya odaklanan Gülse eşleştirmelerde biraz yanlışlık yaptı ve ben de dikkatini eşleştirmeye vermesi için yönlendirmelerde bulundum.Sonuçta sıkılmadan etkinliğimizi sonlandırmayı başardık.Şu aralar 2 yaş sendromu sinyallerini veriyor gibi zor anlaşıyoruz Gülseyle.Hoşuna gidebilecek tarzda etkinlikler hazırlamak istiyorum ama bazen en sevdiği şeyi bile yapmak istemiyor 😦

Resim

Bitirdikten sonra panomuza astık,gördükçe tekrar ediyoruz.

Çıktı için tık tık…

3)Gizli Boyama

Kendimce uydurduğum bir isim oldu bu.Bantla istediğimiz şekli yapıyoruz önce kağıda.Ardından veriyoruz boyayı ve fırçayı miniğe.

Resim

Gülse istediği gibi boyadı.Arada bantlara yoğunlaşıp çıkarma girişiminde de bulunduğu oldu ama ben dikkatini boyamaya çekmeyi başardım :)Beraber boyadık.Boyarken şekilleri söyledik.Kuruduktan sonra bantları Gülse çıkardı ve ortaya çıkan şekilleri tekrar ettik.

Fikir olsun diye…

Gülse 20,5 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

