Balkabağı Topları

Yemek blogu ağırlıklı giden blog yazılarım etkinliklerle devam ediyor şu sıralar.Ben de mevsimi geçmeden balkabağını farklı tüketmek isteyenler için bir tarif yazacağım bugün.Ben annemin bahçesinden organik büyük bir balkabağı getirmiştim,hepsini aynı zamanda tüketemeyeceğimiz için bir kısmını derin dondurucuya koymuştum.Ama ordan çıkarınca piştikten sonra sert olmadığı için ya pastasını yapıyorum ya da bu şekilde küçük toplar yapıyorum.Tabi arada Gülse’nin sebze çorbalarına da eklemeyi unutmuyorum.

PicsArt_1395128948213

MALZEMELER

Yarım kilo balkabağı (ya da küçük bir tencere de diyebiliriz)
2 paket petibör bisküvi
1 küçük su bardağı şeker
Biraz ceviz
Hindistan cevizi,kakao ya da çikolata (üzerini süslemek için )

YAPILIŞI

Öncelikle kabağı tencereye koyup üzerine şekeri ekleyin ve kısık ateşte pişirin.İsterseniz şekerin biraz sulanması için bekleyebilirsiniz.Ben dondurucudan çıkardığım için şekeri ekleyip biraz çözülmesini bekledim.Piştikten ve soğuduktan sonra bisküvileri parçalayarak ekleyin ve karıştırın.Bu arada cevizleri de ekleyin.Bisküvileri ben ara ara ekleyip kıvam alması için karıştırıp ölçüyü tutturdum.Yuvarlanıp top şekline gelebilecek kıvama gelene kadar bisküvi ekledim.Bu yaklaşık 2 paket bisküvi etti.Elimin ortasına biraz su alıp top top yaptım ve hindistan cevizine buladım bu topları.Bir kısmını da kakaolu yaptım.Hindisatn cevizi az kalmıştı evde de eritilen çikolatalardan vardı.Onu suya koyup erittim ve sonra çikolataya buladım.Hemen donuyor zaten.Üzeri çıtır içi yumuşak bir tatlı oldu.Gülse de her zaman olmasa da ara ara yiyor 🙂

(Görseller çook çok estetik olamıyor eskisi gibi,Gülse izin vermiyor çünkü,kusura bakmayın ama tadı güzel denenmeli…)

Afiyetle…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı Tatlılar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

