Deniz Oyun Hamuru Matı

Oyun hamurundan zevk almaya başlayan Gülse için bu doğrultuda araştırmalara başladım.Bugün çıktık oyun hamuru kalıpları aradık,bulabildiğimiz kadar çeşitli kalıplar aldık.Bunları kullanırken daha zevkli çalışmalar yapalım diye de oyun hamuru matı buldum yabancı sitelerden ki çok çok çeşitli kağıtlar mevcut.

İlk olarak deniz ve deniz ürünlerinden hoşlanan Gülseyle balık yapalım,denizde yüzdürelim istedik.

PicsArt_1396290535559

Yaz sil etkinlik tahtamız bu kağıtlar için süper bir materyal oldu.Kağıdı dosyaya koydum.Gülse merdanesiyle hamuru açmaya çalıştı.Tabi tam yapamıyor ama elinden geldiğince yapmaya gayret gösteriyor.Ben yardımcı oldum o da balık kalıbıyla balıkları yaptı.Bir de göz yapalım dedim ama işte asıl sorun orda başladı 🙂 İşin içine göz girdi mi Gülse tüm dikkatini dağıtıyor.Aldı gözleri eline başladı onlarla oynamaya.Tekrar balıklara dikkatini çekmem biraz zaman aldı.Sonra da bu sefer 2 göz yapcam diye tutturdu.Balıkların bir gözü burda diğeri diğer tarafta olur dedim ama sonra da diğer tarafa takmak istedi.Takarken balıklar parçalandı falan……Bu böyle sürdü biraz.Sonra yapabildiğimiz kadar balık yaptık ve matımızın üzerine yerleştirdik.Farklı şekiller de yapmayı planlıyordum ama bu gözler bizim etkinliği kısa sürdürdü.

Sonra başka bir etkinliğe geçiş yaptık.Mini hayvanlardan mini hayvanat bahçesi yapmaya başladık.

PicsArt_1396290037130

Hamurları merdaneyle açtık,küçük hayvanları içine koyduk ve etrafına sayı çubuklarını yerleştirerek ev yaptık onlara.Çubukları Gülse batırdı.Aslında aklımda dondurma çubuklarından ev yapmak vardı ama küçük hayvanları kullandığımız için bunlar büyük geldi.Tüm hayvanları yerleştirme sabrı gösteremeyen Gülse çubukları çıkararak serbest bıraktı hayvanları 🙂

Son olarak Oyun Hamurunun Faydalarına Bir Bakalım ;
1) El becerileri gelişir
2) El ve parmak kasları gelişir
3) Yeni buluşlar ortaya çıkarır
4) Yaratıcılıklarını geliştirir
5) Sanata karşı ilgi duyarlar
6) Güven duyguları gelişir
7) Duygusal doyuma ulaşır
8) Enerjisini boşaltır
9) Kendini ifade etmeyi öğrenir (yaptığı şekillerle iç dünyasını tanıyabiliriz)
10) Tüketen değil üreten bir birey olmasına yardımcı olur. ( Alıntı )

Deniz Oyun Matı İsteyenler İçin fish-playdough-mat-toddler

Fikir olsun diye…

Gülse 21 aylık…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

