Montessori Günlük Yaşam ; Çamaşır ve Ütü

Çocuklar cevrelerinde gördükleri herseyi taklit etmek isterler. Taklit ederek öğrenirler.Montessori felsefesi günlük yasama dair etkinliklerin desteklenmesi gerektigini savunur.Bu doğrultuda bizim de çalışmalarimiz mevcut, ama cok fazla yazi yazmadim bu konularda.

Daha önce çamaşır makinesinin yanina her gittiginde acip kapatan, deterjan kapagini benim icin açan, dugmeleriyle sürekli oynamak isteyen meraklı minik için bir çamaşır makinesi yapmistim ama yayinlamamisim bu yaziyi yazarken farkettim 🙂 Bugün bunlarla ilgili oyunlari paylasayim makineyi de en kisa zamanda paylasirim.

image

Aslinda daha önce de bunlarla oynadik ama bu hafta Gülse’ye ütü aldim ve çamaşır yikama, asma ve ütülemeden oluşan bir dizi iş yaptık minikle çok çalıştık 🙂

Önce bebeginin çamaşırlarini makinesine koydu, deterjan gözüne deterjan koyuyormus gibi yaptiktan sonra makine sesi cikararak yıkadı.Yikanan çamaşırlari kovasina koydu.

image

Odasına ip bağladik oraya mandallarla asmaya çalıştık. Mandali henüz acamiyor Gülse burda yardımcı oldum.
Kuruduktan sonra da ütüyle ütüleyip katladık.Ben bunları yaparken sürekli gözlemledigi için zorluk yaşamadı 🙂 Hatta çok sevdi ütüyü hep oynamak istiyor.

image

Ardından hazır çamaşırlardan gidiyorken çoraplarını çıkarıp makinesinde yıkadık ve eslerini bulduk, bir nevi eşleştirme yapmış olduk.

Hayatımız oyun üzerine kurulu minikle.Gülseyle ne oynasak diye sürekli üretiyoruz 🙂

Fikir olsun diye. ..
Gülse 21 aylık. ..

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

