Sayılarla Pasta

Oyun hamuru etkinliklerine eğitici materyal ekleyerek devam ediyoruz.Oynarken öğreniyoruz.Bu sefer sayılarla ilgili bir çalışma yapmak istedim.Daha doğrusu sadece sayılar da değil aslında.Hem kas gelişimi,ince motor becerileri,nefes egzersizi,sayıların farkındalığı,renkler gibi çeşitli konuları da içeren çok kapsamlı bir oyun oldu aslında 🙂

PicsArt_1399216945007

Önce hamurlarımızı,merdaneyi,süslerimizi ve mumlarımızı hazırladık.Kek kalıplarına oyun hamurlarını doldurduk ve bir süre aynı oyunu orda oynamaya çalıştık ama çok büyük geldi kalıplar.Ben de küçük hamur kutularını kek kalıbı olarak kullandım.Hamurları açarak ellerimizi çalıştırdık.Ardından ben mum takma aparatını 1,2 ve 3 tane olmak üzere ayrı ayrı kutulara koydum.Gülse bunlara mumları yerleştirmeye başladı.Koyarken hangi kutuda kaç tane mum olması gerektiğini söyledik.

Mumları yerleştirdikten sonra başka bir oyun için hazırladığım lamineli sayılar vardı.Mum kadar sayıyı kutulara koyduk.Tabi bu arada ben yönlendirmelerde bulunuyorum.Oyundan kopmaması için ona arada doğum günü yapıyoruz bak az sonra mum üfleyeceğiz gibi çeşitli diyaloglarda bulundum.

Bunlar bize yetmedi sayı kalıplarıyla sayılar çıkarıp eşleştirme yaptık.Sonunda da mumları bir güzel üfledik 🙂

PicsArt_1399216985487

Bunları kaldırdıktan sonra kek kalıplarına hamur koyup mumları batırdık,doğum günü süslerimizi de ekledik.Özellikle şemsiye seçtim ki parmaklar çalışsın şemsiyeyi açıp kapatırken.Güzel,faydalı,bol etkinlikli bir oyun oldu bizim için.Deneyin derim 🙂

Fikir olsun diye…

Gülse 22,5 aylık…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

