Çilekli Pasta

Hep etkinlik olmaz ama dimi biraz da yemek tarifi yazalım.Ramazandan mıdır bilmem yemek,pasta yapasım var sürekli.Ama Gülse çok izin vermiyor haliyle.Geçtiğimiz günlerde kendi sayfamda bir vidyo paylaşmıştim,çilekli pasta yapımıyla ilgili.Dolapta çilek de vardı.Dün sıvadım kolları ve güzel bir çilekli pasta yaptım.

Yapılışını biz canlı canlı izlemek istiyoruz diyenler için buyrunuz burda ;

Gram olarak verilen ölçüleri ben bardakla,kaşıkla daha kolay olsun diye ölçerek yaptım.Tabi malzemede de biraz değişiklik yaptım.Hmmmm sonuç olarak bu vidyodaki gibi profesyonel bir pasta gibi gözükmese de biz çok beğendik.

İşte benim pastam ;

PicsArt_1404650562576

MALZEMELER (16 cm kelepçeli kalıp için)

3 yumurta
1 su bardağı şeker (bardak ağzına kadar doluydu ölçüye göre ama daha az da olabilirmiş)
2 su bardağı un
1 kahve fincanından 1 parmak eksik süt
1 kahve fincanından 2 parmak eksik tereyağ (ya da 2 tatlı kaşığı katı tereyağ )
1 paket vanilin

KREMASI İÇİN

3 paket krema
60 gr şeker (ben şeker koymadığım için ölçmedim )

Taze çilek

YAPILIŞI

3 yumurta ve şekeri geniş bir kaba alın ve biraz karıştırın.Bu kabın sığabileceği geniş bir tencereye sıcak su koyun ve benmari yapar gibi çırpma kabını sıcak suyun üzerine oturtun ve o şekilde iyice çırpın.Bu noktada ben mikser kullandım,çünkü uzun sürüyor kabarması.Vidyodaki gibi bembeyaz olmadı ama yine de baya kabardı.Ben bunu içine glukoz koymamama bağladım ama tabi emin değilim 🙂 İyice kabarınca indirip biraz daha karıştırıyoruz soğuması için.Bu arada kaynayan suyun içine sütü ve tereyağını oturtuyoruz fincanla erimesi ve ılıması için.Unu ve vanilini soğuyan karışıma ekleyin ve karıştırın.Eriyen tereyağını ve ısınan sütü de ekleyin ve iyice çırpma teliyle karıştırın.Kalıbın altına ve kenarlarına yağlı kağıt serin.Ben daha önce kenarlara koymuyordum,olmasa da olurmuş.Artık siz nasıl isterseniz öyle yapın.Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 30 dk pişirin.

*** Tarifte kabartma tozu yok.Daha öncede kabartma tozu kullanılmayan pandispanya tarifleri gördüğüm için ben de koymadım.Ama konulsa da olurmuş daha daha çok kabarırdı 🙂

Zaman dolana kadar fırını açmayın.Süre dolunca fırını kapatın ve hemen açmayın.5 dk sonra keki çıkarın.Bu arada o soğurken kremayı yapın.

****Krema ve Süsleme Aşaması

Ara ve üst kreması için hazır satılan kremadan kullanmışlar,ben adetini okumadan 1 tane almışım.Dolayısıyla tamamlamak için 2 pakette krem şanti kullandım.Kremşantinin içinde şeker olduğu için fazladan şeker eklemedim.2 paket kremşantiyi 2 bardak sütle yaptım. ( Hata siz siz olun 1,5 bardak yapın.Çünkü biraz koyu olması gerekiyordu ve ekleme yapmak zorunda kaldım.)

Kekin en üstünü düz olması için kesin.Ortadan da bölün.Araya krema sürün,üzerine doğranmış çilekleri koyun ve tekrar krema sürün.Vidyoda da göreceksiniz,kremayı baya bir bol kullanıyorlar.Zaten bu ölçülerle çok fazla krema oluyor.İsterseniz 1 paket krem şanti,1 paket kremada yapabilirsiniz.Üstüne tekrar kek ve krema sürün.Ben kekleri ıslatmamıstım,yumusak diye.Ama biraz sütle ıslatılabilir.En üstü sadece krema sürmem gerekiyordu,ben biraz süsledim krema bol olunca.Ortaya da bütün çileklerden koydum ve kararmaması için de tart jölesi sürdüm.

Sonuççççççç ben bizzat kendim çook beğendim.Normal kremşantinin tadi gibi değilde pastacı kreması tadı vardı,hazır kremanın etkisiyle.

Biraz uğraştırıcı bir tarif ama denemeye değer diye düşünüyorum.

Afiyetle,sevgiyle kalın…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı Tatlılar içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

