Panda Kurabiye

Dün Nehir’in Annesinde gördüm bu kurabiyeleri ve Gülse uyurken hamuru yapmaya başladım ki uyanınca hemen yapalım.Ama tam ben hamuru yaparken kalktı geldi Gülse.Napıyosun anne? diye sordu hemen ona da bir sandalye çekip beraber yapmaya başladık.

MALZEMELER

* 4 bardak un
* 5 kaşık sıvı yağ
* Yarım pk. kabartma tozu
* 1 pk. margarin
* Damla çikolata
* 1 pk. vanilya
* 3 kaşık kakao
* 1,5 bardak pudra şekeri

YAPILIŞI

Kakao ve damla çikolata dışındaki tüm malzemeleri bir yoğurma kabına alıp yoğurun.Un bana biraz az gibi geldi çok az daha ekledim.Sonra hamuru ikiye bölüp yarısına kakao karıştırıp tekrar iyice yoğurun.Merdaneyle açıp çay bardağıyla şekil çıkarın.Bu panda’nın kafası olacak.Bu noktada Gülse yaptı hepsini.Kimini üst üste bastı.Kimini kenarlara ama yönlendirmemle başarılı olabildik 🙂

PicsArt_1404989714202

Yağlı kağıt serilmiş tepsiye hepsini yerleştirdik.Sonra beyaz hamuru açtık ve şişe kapağıyla şekil çıkardık bu sefer.Bütün olanları yani bir şişe kapağı dairesini panda’nın ağzı olarak kullandık.Bir şişe kapağı kalıbını da ikiye bölüp kulaklarını yaptık.Üzerlerine bıçakla çizik atıp ağzına da bir gülücük kondurduk.Gözleri için de küçük küçük toplar yaptık.Damla çikolataları Gülse burnuna ve gözlerine yerleştirdi.Gülse’ye kalsa kulaklarına da koyacaktı ama :)Panda’ya benzetmeye çalışıyoruz onlara koymayalım diye diye ikna ettim.

PicsArt_1404990500119

185 derece fırında yaklaşık 20 dk pişirdik.15 dk bile olabilir 🙂 Çabuk pişiyor çünkü.Kakaolu hamur olduğu için fazla tutmayın yanmasın.Kulakları hafif pembeleşince alın derim ben.Hamurumuzun hepsi bitmedi.Kalanlarla penguen,kedi,kuş falan yapacaktık ama hem tepside yer kalmadı ikinci tepsiye koymayayım dedim hem de başka bir zaman yine beraber yapar pişiririz diye dondurucuya kaldırdım.

Soğuduktan sonra Gülse bir tanesini kulaklarını yiyorum,şimdi gözlerini diye diye sütüyle beraber afiyetle yedi.

Biraz uğraştırıyor ayrıntıları ama denemeye değer diye düşünüyorum…

Miniklere afiyetle…

Reklamlar

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı GÜLSE'NİN MENÜSÜ, Kekler Kurabiyeler, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Panda Kurabiye

  1. gizem yumuk dedi ki:

    Ah bunlar ne kadar tatlı pandalar.. bugün biz de Dilamla kurabiye yaptık, 2gündür neti pek açmıyorum denk gelmemişim bu şirin pandalara. Minik kuş ve anne eli değmiş kurabiyeler tadından yenmez 🙂

    • güldane dedi ki:

      Begenmenize sevindim, biz cok eğlendik.2 gündür Gülse anne tekrar yapalim diyo siz de yapin mutlaka. Hem sekli hem tadi cok güzel. ..

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s