Dondurmalı Nokta Doldurma Çalışmaları

Uzun zamandır nokta doldurma çalışmaları yapıyoruz ara ara.Bazen sticker yapıştırıyoruz,bazen boyuyoruz.Bazen de üzerine mıknatıs ya da pon pon koyuyoruz.Ama bu zamana kadar yaptıklarımızdan hiç bu kadar zevk almamıştı Gülse.Sanırım resimlerin dondurma olmasında bunun etkisi büyüktü.Şimdilik matematik etkinliklerini de işin içine kattığımız çalışmaların bir bölümünü yazacağım,bunlar yetmedi bir de bunun üzerine mıknatısla çalıştık.O kadar yani 🙂 Sizin minik de bunlardan sıkılıyorsa dondurmayı deneyin derim ben.

İlk olarak Büyük dondurmayla başladık ;

PicsArt_1405772323852

Gülen yüzleri noktalara yapıştırdı Gülse.Hoşuna gitmeyen kısımları çıkarıp tekrar yapıştırdı.Hepsini bitirdikten sonra noktalardan çıkarıp tekrar sticker albümümüze yapıştırdık.

Bu sayfayı bitirince sayı etkinliklerini de içeren mini dondurmalara geçtik ve burda daha farklı stickerlar kullandık.

PicsArt_1405772614237

Noktaları doldurmadan önce her bölümde kaç boşluk olduğunu sordum,cevapladık ve ona göre yapıştırdık.Ardından sayı stickerlarını getirdim ve yukarıda yazılan sayıların yanına aynı sayılardan yapıştırdı ve söyledi sayıları.

Baktım sıkılma belirtisi yok,zaten stickerı çok seviyor.Devam ettik.

PicsArt_1405772669178

Boşlukları ve sayıları saydıktan sonra dondurmalarımızı tamamladık,hepsini geri çıkardık.Son kez de dondurma toplarına yukarıda yazan adet kadar sayı stickerı yapıştırdık.Yani hayvan figürlerini çıkarıp boşluklara sadece sayıları yapıştırdık.

Bu tür etkinlikler sayı farkındalığı artırmada çok etkili.Oynadıkça öğreniyor zaten minikler.Bildiklerini her zaman bize göstermiyorlar,gerek de yok zaten.Ama bir bakıyoruz ki ummadığımız bir anda bizi çok şaşırtıyorlar.Oyun sırasında sürekli soru sormak da bazen minikleri sıkabiliyor.Bu yüzden sıkıldığını anladığımda hadi beraber yapalım ben de şunları yerleştireyim tarzında dönüşlerle oyuna geri çekmeyi başarabiliyorum Gülse’yi.Ya da olmuyor oynamak istemiyor.O zaman da ısrar etmeyip oyunu başka bir zamana ertelemek gerek diye düşünüyorum,ısrar etmiyorum.Ne de olsa bizde oyun çok 🙂

Resimler burda.

Fikir olsun diye…

Gülse 24,5 aylık…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Dondurmalı Nokta Doldurma Çalışmaları

  1. Geri bildirim: Yaz Etkinlikleri Dosyası | minik kuşum gül-se

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

