Kuş Yuvası Pasta

Değişiklik arayanlar için,özellikle minik pastaseverler için bu tarif çok pratik.Üzerinde anne kuş ve yumurtaları var.Görünüm olarak kuş yuvasını andırıyor ve çok lezzetli.

img1405861845687

MALZEMELER
1 paket kakaolu pastaban
1 kutu krema
1 paket kakaolu krem şanti
Yarım su bardağından biraz daha fazla süt
1 muz
Biraz damla çikolata
Biraz kakao
Üzeri için de badem şekeri

YAPILIŞI

Pastayı büyük yapacaksanız kakaolu pastabanı bütün olarak kullanabilirsiniz.Ben çok büyük yapmak istemediğim için 16 cmlik kelepçeli kalıbın çemberiyle pastayı küçülttüm.Çemberi üzerine bastırarak kenarlardaki keki çıkardım.Üst taraf için de aynı şeyi yaptım ama ortadan da daire şeklinde keki biraz kazıdım.Bu taraf yuva olacağı için biraz aşağı doğru bombeli olması gerekiyordu.

Bu arada kremşantiyle sütü çırpın.Sonra da kremayı ekleyin.Sütü ben önce yarım su bardağı koymustum,çok koyu olunca biraz daha ekledim.Fazla koyunca kremada gireceği için çok sıvı oluyor ve kaplanmıyor pasta.Buna dikkat etmek lazım.

Alta keki koyun ve sütle her tarafını ıslatın.Biraz krema koyun.Üzerini ben muz ve damla çikolatayla süsledim.Siz damak zevkinize göre seçenekleri artırabilirsiniz.Üst kekini de koyup sütle ıslatın.Kalan kremanın içine biraz kakao koyup karıştırdım ben rengi biraz açıktı,daha koyulaşsın istedim kaplama için.Her tarafını spatula yardımıyla kapladım.

Kuş yuvası görünümü için aslında eti pufların üzerindeki kahverengi süslerden kullanmak gerekiyor ama malesef ben burda bulamadım.Çözüm olarak kalan kekleri serptim üzerine.Kesmedi beni biraz da çikolata parçalarını keserek koydum 🙂 Üzerine de eti pufun üzerinden silkeledim 🙂 Sanırım bu sefer benzedi.Siz bulabilirseniz hiç uğraşmayın direk süsleri dökün bolca.O zaman çok daha güzel olur.Ortaya da minik yumurtaları yani badem şekerlerini yerleştiriyoruz ve yanına da anne kuşu koyuyoruz.Aslında muhabbet kuşu ya da serçe gibi bir kuş olsa çok daha güzel olurdu ama biz burda gezmedik oyuncakçı,pastacı bırakmadık.İstediğimiz gibi bir kuş bulamayınca Gülse’nin kurmalı oyuncaklarından kuşumuzu pastaya yerleştirdik 🙂 Bulabilsem daha neler neler yapacağım ama malzeme imkansızlığı beni köreltiyo gibi sankiii 🙂 🙂

Pastayı yiyenlerin notu; çikolatalı olmasına rağmen çok hafif ve lezzetli olduğu yönündeydi.Görüntü güzelliği de ayrı bir konu tabi 🙂

Afiyet olsun….

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı Tatlılar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

