Yaz Etkinliklerine Devam

Temalı yaz çalışmalarımızın ilkini burda yazmıştım.Buyrun bunlar da devamı ;

1) Deniz Sözcükleri 2

20140721_123347

Denizde yaşayan canlılara göz attık.Hepsini bilmesine gerek yok.Bildiklerini söyledik,yenilerinden bahsettik geçtik.Mercan özellikle ilgisini çekiyor.Neden mi?Pepe’nin toycular yarcan,elinde mercan türküsü favorimizde ondan 🙂 O mercan bu mercan mı anneee?

2) Denizde yaşayan ve yaşamayan canlıları sınıflandırma

20140721_123240

Denizde yaşayanların hangi bölüme yapıştırılacağını söyledim,beraber konuşarak eşleştirdik ilgili bölüme.Ama daha anlaşılır olsun diye aslında denizdekiler için mavi,diğerleri için de yeşil kağıt kullanılabilirmiş.Biz yapıştırıken aklıma geldi.Siz bu şekilde de yapabilirsiniz.Kurbağada takıldık biraz aslında o da gölde yaşıyor ama okyanus olarak ayırdığı için o küçük gölde de yaşar karada da yaşar dedim artık.

Resim burda.

3) Yaz Resimleri Çizerek Eşleştirme

PicsArt_1406287145300

Resimleri dosyamıza koyduk,bir kaç kez eşleştirdik.Artık öğrendi bunları.

Resimler burda.

4) Gölgesiyle Eşleştirme

PicsArt_1406287352574

Aynı şekilde yaz temalı bu sefer de gölgesiyle eşleştirme yaptık.

Resim burda.

5)Güneşli Gün

PicsArt_1406287401517

Güneşli günlerde hangilerini kullanırız daire içine almasını istedim.Önce konuştuk,ki bunları Mevsimler-yaz kitabından da biliyoruz,yapmıştık.Daire içine aldı,söylerken söyledi ama hepsini daire içine almak istedi.Yapabileceğini söyledim,çizdi hepsini,sonra bir güzel sildi.

6) Basit Çizgi Çalışması

PicsArt_1406287475109

Küçük kızları sakızlara ulaştırması için düz çizgi çizmesi gerekiyor.Ama eşleştirmelerden de yaptığı için bu çok kısa ve basit geldi.Yaptık ama başka temalarda daha uğraştırıcı olanları seçerim herhalde.Çünkü çiziyo,bitti diyor sonra.Biz de tekrar tekrar çizip siliyoruz.

Resim burda.

7) Deniz Yıldızı Sıralama

20140715_103016

Aslında bu yıldızların kesilip lamine edilmesi ve o şekilde Gülse’nin sıralaması gerekiyordu ama artık tatil dönüşü bu şekilde yaparız,zamanımız kalmadı çünkü.Çizmek istedi Gülse.Ben de en büyüğünü çiz,sonra hangisi gelir şeklinde yönlendirmelerde bulundum.Hepsine uydu mu?Tabi ki hayır 🙂 Sonra gönlüne göre çizdi.

Resim burda.

8) Denizde Yaşayan Canlılar

PicsArt_1406287988927

Denizde yaşayan canlıların altındaki noktalara yıldız yapıştırdık biz.Önce hayvanların hepsini saydık,sonra hangileri denizde yaşar konuştuk.En sonunda diğer hayvanlara hak geçmesin dedik,hepsine bir yıldız verdik 🙂

Resim burda.

9) Deniz Temalı Örüntü Çalışması

PicsArt_1405972459605

Resimleri uzun süre dayansın diye lamine ettim.Hem şablonu hem de parçaları.Sonra üsttekinin aynısını altına koyalım diye yönlendirdim.Beraber yaptık ve nesnelerden konuştuk.

Resim burda.

10) 9 Parçalı Deniz Yapbozu

PicsArt_1406287952889

Son olarak 9 parçalı yapboz yaptık.Aynı sayfadan 2 adet çıkardım.Birini altına koyduk.Diğerini de kesip lamine ettim.Yapması zor olmadı ama birini koyarken diğeri kaydığı için biraz zorlandı.Daha sonra altına mıknatıs yapıştırabilirim belki.Ya da aynı ölçüde bir kartonu taban olarak kullanıp hepsini yerleştirip sıkıca kaymasını engelleyebiliriz.Resimdeki nesnelerden konuştuk.Sabah da plaj duyusalı yaptığımız için aynı nesneler vardı,ben de bunları oynadım anne diye bitirdi Gülse 🙂

Resim burda.

Bitti mi? Hayır.Denzi temalı kraftlarımızda var daha yazılacak.Bıkmadınız inşallah 🙂

Sevgiyle kalın.

Gülse 25 aylık…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Görsel | Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Yaz Etkinliklerine Devam

  1. Geri bildirim: Yaz Etkinlikleri Dosyası | minik kuşum gül-se

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

