Kokulu Taş Çerçeve Yapımı

image

Doğumgünü kutlamaları,  söz, nisan, düğün törenlerinde artik insanlar sevdiklerine o günün anısına dağıtmak üzere farklı seçenekler ariyorlar.Kokulu taş ve sabunlar da bu seceneklerin icinde yer almakta uzun bir süredir.

Zor gibi gözükse de bu isleri seven insanlar icin aslinda yapılabilecek hediyelerden biri.

İhtiyacınız olan istediginiz formda silikon bir kalıp, kokulu olsun isterseniz hosunuza gidebilecek bir koku ve su. Çerçeve disinda baska bir kalıp yaparsaniz aslında yapımı cok daha kolay.Ben zoru seven biri olarak oldukca kıvrımlı ve estetik olarak güzel görünen bir çerçeve sectim 🙂 Her kalıp icin toz ölçüsü farklı.Ben kendi kalıbım için bi tatlı kaşığı kokulu taş tozu,3 damla esans ve cok az su kullandim.Karisim kek kıvamı olmalı biraz koyu.Bunu deneyerek bulabiliyorsunuz ancak.Dolayisiyla ilk seferde suyu hemen dokmeyin.Yavas yavas ekleyin ki cok sulanip malzeme boşa gitmesin.Sonrasinda ben karışımı karıştırıp hemen kalıba döktüm ve yaklaşık 15-20 dk bekledim.Kurudugunu anlıyorsunuz zaten kalibin üstünden ve yavaşça cikariyorsunuz.Hepsi bu kadar!

Hatta kendinden kokulu, kokulu taş tozlari da bulmak da
mümkün.Bu şekilde olursa ayrıca esans kullanmaya gerek kalmaz, sadece toz ve su karistirirsiniz.

İşin zor olan yani şu ki bi tane kalibiniz olduğu için az az bi kaliplik malzemeyi ayni oranda karıştırıp beklemek.Ve herbiri için 20dk beklemek.Birini yapıp kuruttuktan sonra kalıbı boşaltıp diğerinin malzemesini hazırlamak gerekiyor .Aslinda ugrastirici gibi ama zamaniniz varsa sık sık karışım yaparak kısa sürede halledersiniz.Benim malzemelerim mutfak tezgahinda duruyordu mesela köşede. Ben başka bişey yaparken kuruyani alıp hemen başka bi tane döküyordum . Böylece onun için ayrı bi zaman yaratmaya gerek kalmadi.

Tüm çerçeveler bittikten sonra Gülse’nin resmini arkasına silikon makinesiyle yapıştırdim. Aslında amacim arkasina magnet de yapistirmakti ama magneti bi türlü tutturamadim, sürekli düştü. Resimler de taşın yapısından dolayı biraz zor yapisti.Genelde çerçeve yapanlar yakin cevresine resimli dağıtıp biraz daha uzak olanlara kendi resimlerini koyabilmeleri icin resimsiz veriyorlar.Bu da bi alternatif olabilir, dusunulebilir. Çerçevenin üstüne daha bi süslü olsun diye de pembe bi fiyonk ve tanecikli pembe çiçekler yapistirdim.Sade bi pakettense kurabiye posetlerinin üstüne bardak altligi dantelini delgecle delip kurdaleden fiyonk yaparak kullandim.

Gelen yorumlar güzel yöndeydi 🙂 Olumluydu 🙂 Ve gercekten mis kokuyordu.

Bu konuda internette cok fazla ayrıntılı bilgiye ulaşmak biraz zor.Ben bu tür malzemeler satan bir velimden bilgi alarak ve deneyerek yaptim.

Fikir olsun diye. ..

Sevgiyle kalın. ..

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.

