Brokoli Ezme

2943b565-5069-4b6c-b71e-88cb797ed1d1wallpaper

Brokoliyi en çok salata şeklinde tüketmek hoşuma gidiyor.Buharda haşlayıp zeytinyağ ve sarımsaklı versiyonunu daha önce paylaşmıştım.Dolapta geçen haftadan kalan biraz brokoli vardı.Ama üzeri biraz sararmıştı.Ben de üzerini biraz kazıdım ve ezme şeklinde bir salata yaptım.Sonuç mu?Mükemmel!!!

MALZEMELER
Yarım kilo brokoli
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
1 diş sarımsak
Tuz,pulbiber
YAPILIŞI
Brokoliyi biraz suda haşlayın.Suyunu süzüp soğuttuktan sonra rondoya brokoliyi,yoğurt,mayonez,sarımsak ve tuzu alın ve iyice çekin.Servis esnasında üzerine pulbiber serpin.
*Sarımsağı ben rendeleyip rondoya koydum çünkü zaten hayatımın uzunca bir dönemi sarımsak yememiştim.Şimdi iyice rendelenmiş tüketebiliyorum.
*Benim yoğurdum ev yapımı olduğu için biraz suluydu ve ezme biraz sulu oldu.Siz daha katı bir yoğurt kullanırsanız tam kıvamında olur diye düşünüyorum.Hatta süzme yoğurtla daha güzel olur.
*Biraz mayonezi saymazsak gayet diyet bir tarif.Yağ bile yok.
*Deneyin derim biz çok beğendik,minik kuşum bile yedi.
*Afiyetle…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı Salatalar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.