Bezelye Çorbası

678a9da1-86de-4ae6-93c9-e11e8e75cdd1wallpaper

MALZEMELER
1 küçük patates
1 küçük soğan
1,5 su bardağı haşlanmış bezelye
1 yemek kaşığı zeytinyağı
4 su bardağı sıcak su
Biraz kaşar peyniri rendesi
Tuz
YAPILIŞI
Patates ve soğanı küp küp doğrayıp zeytinyağıyla beraber biraz kavurun.Yumuşamaya yakın bezelyeyi de atıp kavurmaya devam edin.Kavrulan sebzeleri tencereye alıp üzerine 4 su bardağı sıcak su dökün.Biraz kaynattıktan sonra rondodan çekin ve tekrar tencereye alıp bir süre daha kaynatın.Kıvam size koyu gelirse biraz daha sıcak su ekleyebilirsiniz.Rondodan çekince daha koyulaşıyor çünkü ben yarım su bardağı kadar daha ekledim.Servis esnasında sıcak çorbanın üzerine biraz kaşar peyniri rendesi koyun.Burada ben üzerine fesleğen-gül kurusu karışımı bir baharatım var onu döktüm çok lezzetli oldu.Siz karabiber,pulbiber ya da nane ekleyebilirsiniz.

*Farklı ve ilginç bir çorba oldu,denemeye değer,güzel bir bezelye kokusu geliyor.
*Bebeklere de yedirilebilir.
*Yaz gelsin bu baharatların ve diğer kış hazırlıklarının yapılışlarını da paylaşacağım sizlerle.
*Afiyet olsun…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı Çorbalar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

1 Responses to Bezelye Çorbası

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.