Kalp Pasta

SAM_4068

Gülse’nin her ayını anı defterine kaydetmek ve fotoğraflarla zenginleştirmek için pastalı,mumlu kutlama yapıyoruz.Bu ay hazır bana 2lokma’dan hediye gelen kalp kalıplar varken kendim yapmak istedim.Gayet güzel oldu,çok beğendik.Gülse de çok beğenerek yedi.Fazla uzatmadan tarife geçmek istiyorum,çünkü boool resimli ve uzun anlatımlı bir tarif olacak,şimdiden uyarayım:)

KEK MALZEMELERİ
1 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı şeker
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
2,5 Türk kahvesi fincanı un

**Ben 2 küçük kalp kalıbına göre ayarladım.Kalıplar 12 cmlik.Bu ölçülerden 2 kalıba da tam yetti.Siz 16-18 cmlik tek parça büyük kalıpta bu ölçüyle yapabilirsiniz.

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri iyice çırpıp,süt ve yağı ekleyip tekrar çırpın.Un,kabartma tozu ve vanilini ekleyip pürüzsüz kıvam olana kadar çırpın.Sonra yağlı kağıt serdiğiniz kek kalıplarına karışımı boşaltın ve 180 derece fırında yaklaşık 20 dk pişirin.Kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.Resimde gördüğünüz üzere pişmeden önceki ve piştikten sonraki hali…

6e25e068-3b87-4fa9-9c64-e0ba86398afewallpaper

Kekin soğumasını beklerken kremayı yapalım.İşte tarif;

KREMA MALZEMELERİ
2,5 su bardağı süt
1,5 Türk kahvesi fincanı un
5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı pirinç unu
1 tatlı kaşığı nişasta
1 paket vanilin
75 gr margarin

1 paket krem şanti

YAPILIŞI
Margarin ve vanilin hariç tüm malzemeleri karıştırarak pişirin.Kaynadıktan sonra vanilin ve margarini ekleyip karıştırın.Ayrı bir kasede 1 su bardağı sütle krem şantiyi hazırlayıp dolaba koyun.

*Bu krema benim küçük pastama çok geldi.İsterseniz ölçüyü azaltabilirsiniz.Ben kalanını daha sonra pastalarda kullanmak üzere dondurucuya kaldırdım.İsterseniz hazır pastacı kremasından da kullanabilirsiniz.Ama bu tarif benim sabit kremam.

Kek soğuduktan sonra yavaşça kelepçesini açın.Eğer parçalanacak gibiyse önce bıçakla kenarlarından geçin,sonra kalıbı açın.Riske atmayalım,parçalanırsa pastamız yalan olur.

En alttaki yağlı kağıdı alın.Keki ortadan ikiye kesin.Alt tarafını servis tabağına koyun.Kelepçeyi tekrar kekin etrafından geçirin.Üzerini biraz sütle ıslatın.Krema ve krem şantiyi karıştırın.Birinci katın üzerine sürün.Üzerine ben muz dilimleri ve damla çikolata koydum.Siz seçeneği artırabilirsiniz.Diğer kek katını da koyun,sütle biraz ıslatın ve kremayla döşeyin.Biraz dolaba kaldırın ve soğutun.

Alttaki resimde yağlı kağıtta birşeyler var hemen onu da anlatayım.Dr Oetker’in Güvertür çikolatasını sıcak suda erittim.Buzdolabı poşetine koyup ucunu deldim ve yağlı kağıdın üzerine kalp şekilleri yaptım.Hemen donuyor zaten,pasta süslemesinde kullandım.Evde beyaz ve siyah çikolatalısı vardı,ben ikisini karıştırdım.Siz bitter çikolatalısını ya da normal çikolatayı eriterek de yapabilirsiniz.

463b1c47-5f1b-4c97-8e6a-c18271ecb2b0wallpaper

İşte kalp pastaların ilki.Üzerine Yarım su bardağı sütle tekrar krem şanti hazırlayıp sıkma torbasıyla şekillendirdim.Ortasına muz dilimleri ve üzerini bol çikolatayla kapladım.Biraz karışık gözüküyor,itiraf edeyim…

*****Bu noktada kremayla ilgili söylemem gereken bir şey var.Ortasına sade krema yapıp,üzerine de sadece krem şanti sürebilirsiniz.Üstteki kremanın üzerinde şanti yer bulmakta zorlandı:)Ama ben kremalı pastayı daha çok seviyorum,o yüzden böyle yaptım.

25f9b52a-8ab4-4ba4-95ca-8197a269b083wallpaper

Bu da diğer kalp pasta.Ortasını tamamen krem şantiyle süsleyip.Bu sefer muzları kekin kenarlarına yerleştirdim ve üstüne kalp çikolatalar koydum.Yan tarfındaki tırtıkları da hazır pastaların içinden çıkan kartonlar var ya zikzag kestim ve kenarlardan geçtim.

994eac27-a6a3-48f6-b609-36038c603b30wallpaper

Son nokta…Kek dilimleri bizi beklerken…Süper bir pasta oldu,çok hafif.Yumurta çok az olmasına rağmen pandispanya hamuru gibi oldu kek.

bbc73b20-1525-46fa-a382-14a252fe9553wallpaper

Unutmadan meyveli pastayı Gülse seçti onu da anlatmalıyım sanırım.Çikolatalı mı meyveli mi yapsam diye düşünürken elime bir mavi bir de yeşil lego aldım.Seç kızım biri çikolatalı biri meyveli dedim.Eşit tuttum ikisinide ve Gülse yeşil olanı yani meyveliyi seçti.E kızımızın ay dönümü ama demi pastaya o karar verecek tabi.Kendisi 10.ayını doldurdu bu arada.Nice mutlu,mutlu senelere,hep beraber inşallah…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı Tatlılar, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.