Elmalı Gül Kek

c75f244e-cce1-43df-8fed-71fe0b95ad14wallpaper

2Lokma’dan kazandığım gül şeklinde kek kalıbını aslında elime geçer geçmez denemiştim ama hemen yayınlayamadım.Silikon kalıpları seviyorum zaten yapışma,yağlama derdi yok.Açıkçası aklımda kalıptan tam çıkmaz diye bir düşünce vardı ama düşündüğüm gibi olmadı.Tüm ayrıntılarıyla gül şekli oluştu.Daha da benzetmek için üzerine çilekli krem şanti sürdüm.O haliyle de sade haliyle de çok başarılı bir kek.Mütevazi olamayacağım çünkü tadına bakan herkes çok beğendi:)Geçenlerde ortası delik dilimli yuvarlak kek kalıbında krem şantisiz denedim yine tam not aldı.Denenmeli diyor ve tarife geçiyorum.

850d71a3-b647-41d5-8584-958ecf0ec961wallpaper

MALZEMELER
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt ya da süt
1 su bardağından biraz az sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
Aldığınca un
3 elma
Biraz ceviz(miktarı isteğe bağlı)
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım çay bardağı şeker
1 paket çilekli krem şanti ve 1 su bardağı süt
YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri iyice çırpın.Ardından sıvıyağ ve yoğurdu ekleyin ve karıştırmaya devam edin.Unla beraber kabartma tozu ve vanilini ekleyin ve kek hamuru kıvamını alana kadar çırpın.Ayrı bir tavaya kabukları soyularak rendelenmiş elmayı,tarçını,cevizi ve yarım çay bardağı şekeri atın ve elmalar yumuşayana kadar kavurun.Kek kalıbını yağladıktan sonra kek hamurunun yarısını içine dökün,ortaya elmalı karışımın hepsini,üzerine kalan kek hamurunu dökün.180 derece fırında 20-25 dk pişirin.Pişip pişmediğini anlamak için kürdanla kontrol edebilirsiniz.Kürdan temizse pişmiş demektir.Kek fırındayken 1 su bardağı sütle krem şantiyi hazırlayın ve dolaba koyun.Soğuyan kekin üzerine krem şantiyi sürün.
*Benim kalıbım silikondu,ilk kez kullandığım için yağladım ama ilk kullanımdan sonraki silikon kalıplar yağlanmaz,kullandığınız kalıba göre hareket edin.
*Kalıp gül olduğu için gül şekli vermek için çilekli şanti kullandım,tercih sizin,hiç kullanmayadabilirsiniz.Her koşulda süper bir kek.
*Mutlaka ama mutlaka deneyin,lezzetine doyamıyacaksınız.
*Son söz afiyetle…

3d57bc0d-a076-4234-9fef-d9099f63035cwallpaper

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı Kekler Kurabiyeler, YEMEK TARİFLERİ içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.