Sarı-Kırmızı Renk Eşleştirmeleri

Ara ara çalıştığımız ve ayrı ayrı çalışma yaptığımız renklerle birbirlerini gruplandırıp yeni bir oyun oynuyoruz.Son zamanlarda sarıya ve kırmızıya dair oyunlarımız biraz çoğaldı,ben de paylaşmak istedim.

1)Rengine Göre Kürdan Batırma

cc24c7c6-a523-4fc1-9086-626b11f6ef07wallpaper

Kürdanların bir kısmını kırmızı bir kısmını da sarı ojeyle boyadım.İyice kuruduktan sonra köpüğe sarı ve kırmızı bantlarla şerit çektim.Gülse’den rengine göre kürdanları ona ait olan banta yerleştirmesini istedim.Çok kolay oldu mu?Hayır.Çünkü bant biraz kalın geldi ve batırırken biraz zorlandı.Ama güçlü bir ince motor becerisi oldu.Çok zorlandığı zaman kenarına batırabilirsin dedim.O da bazen dediğim gibi bazen de rastgele nereye isterse oraya batırdı.Renkleri ben de sıklıkla vurgu yaptım ve yardıma ihtiyacı olduğu zamanlar yardım ettim.

2)Rengine göre ponpon yerleştirme

SAM_5713

Aktarma yaparken Gülse’nin sıkıldığını hissettiğim anda hemen farklı bir şekle çevirmeye çalışıyorum oyunu.Bu da yine o zaman ortaya çıkan bir oyun.Sarıları ve kırmızıları ayırdık.Sarı ve kırmızı halkalarımızı aldık ve aynı renklerdeki ponponları aynı renk halkanın içine doldurduk.

SAM_5714

Tabi her aktarmada olduğu gibi ördeğe yemek yedirme şartıyla:)Arada bir yanlış koyduğu oldu bak onların hepsi aynı renk mi dediğimde bakıp düzeltti.Bu arada renge vurgu yapmayı da ihmal etmedim.

3)Renklerine Göre Rulodan Ponpon Atma

SAM_5966

Tuvalet kağıdı rulolarını farklı renklerde A4 kağıtlarıyla kapladım.Burda sarı ve kırmızıyı kullandım.Aslında bu oyunu daha önce de çok oynadık ama paylaşmak bugüne kısmetmiş.Arkasına bant yapıştırıp farklı yerlere astım daha önce.Burda masasına iliştirdim ve altına tabakları koyup ponponları rulonun rengine göre içinden atacağız dedim.Kırmızı rulodan kırmızı ponponları,sarıdan da sarıları şeklinde açıklamalarda bulundum.Tabi onun için öncelik oyun olduğu için arada karıştırdığı da oldu.

SAM_5967

Ordan sıkılıp alta aldı bu sefer ruloları.Yerde başladı doldurmaya.Ruloları ağzına kadar doldurdu.

SAM_5968

Son olarak da tabaklara doldurdu.Birbirimize ponpon atıp,oyun oynadık ve kaldırdık.

Fikir olsun diye…

Gülse 18,5 aylık

İlgili Yazılar
*Montessori ve bebek gelişimi
*Kırmızı kırmızı kırmızı
*Sarı renk çalışmaları

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı MONTESSORİ VE BEBEK GELİŞİMİ içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.