Yapışkanlı Folyoyla Yeni Ferah Bir Mutfak

05d1fcff-2cb6-40b1-aa9f-6ccbe913f328wallpaper

Uzun zamandır yayınlamak istediğim mutfak projesiyle karşınızdayım.Bloğumu takip edenler bu yaz şehir değiştirip taşındığımızı bilirler.Batman’dan Akhisar’a geldik.Çok merkezi bir konumda olduğu için lojmanda kalmayı tercih ettik.Mutfak dolaplarım yeşildi.Yeşil kötü bir renk mi?Tabi ki hayır.Benim salonumda yeşil.Ama ben mutfakta kırmızı,beyaz ve siyah ağırlıklı renkler kullanmak istiyordum,boyama işine de girmek istemedim.En temiz,hızlı ve kolay yol olan yapışkanlı folyolarla dolaplarımı yenilemeye karar verdim.Peki kolay mıymış?Kesinlikle hayır.

SAM_4967

Folyo işi kolay gibi gözüküyor ama aceleci davranırsanız eğer kağıt birbirine yapışabiliyor.Alttaki kağıdı yavaş yavaş çekmek gerekiyor.Üstten bir bezle yavaşça silerek kağıdın yapışmasını sağlamak işleri biraz kolaylaştırıyor.Tamamen açmayınca herhangi bir kabarma olduğunda hemen kaldırıp düzeltme yapmak mümkün.

SAM_4968

Düzgün yapışmasını sağlamak ve kesmeyle uğraşmak istemezseniz eğer dolap kulplarını çıkarmanız gerekiyor.Ben ilk başlarda kulpları çıkarmıştım ama kapakları çıkarmadan yapıştırmıştım.Açıkçası bu iş biraz zor oldu,kağıdı pürüzsüz yapıştırmak zorlaşıyordu,ben de kapakları çıkararak yapıştırmayı denedim.Bu şekilde gayet kolay oldu.
Ayrıca büyük ve uzun folyoyu kapağın üzerine koyup kesmektense önceden mezureyle tam boyutunu ölçüp,kesip sonra yapıştırmak çok daha uygun bir yöntem.

SAM_4962

Aslında ben sade parlak beyaz düşünmüştüm dolaplarım için ama bu çiçekli folyo daha çok hoşuma gitti.Kahverengi olan dolap kulplarını önce ojeyle gri ve kırmızıya boyadım.Hangisi güzel olursa o renkte karar verecektim.Ama hem kulplar eskiydi hem de elimden düştü bir kaç tanesi kırıldı.Ben de parlak gri kulp alıp dolapları tamamladım.Bütün olarak kapladığım için önceki kulpların iki deliği gözükmedi.Sadece tek delikten vidayı geçirdim.Çok daha güzel oldu.

SAM_4930

Dolaplar artık gözümü kamaştırırken(çok iddialı oldu bu!)fayanslar çok gözüme batmaya başlamıştı.Konsept olarak kırmızı,beyaz ve siyah düşündüğüm için fayanslar için de siyah-beyaz bir folyo seçtim.Bu resimde biraz potluklar var ama onu sonradan düzelttim.Aradaki farkı görebilmeniz için o anda resimlemiştim.

Veeeee işte mutfağımdan kareler;

Tv…
Uyum sağlaması için kırmızı çerçeveler ve kablo kanalının üzerine sevimli uğur böcekleri…

SAM_4957

Konsept renklere uygun masa örtümüz ve kırmızı kek fanusumuz….

SAM_4958

Bu da yakından görünüşü…

SAM_4959

Kırmızı-beyaz peçetelik ve mumluk..Altındaki tabla da siyah…Bu nokta da prize bir bakabilirmisiniz?
Göremediniz mi?

SAM_4960

O zaman buyrun yakından bakalım.Aynı folyoyla işi abartıp prizi de kapladım:))

SAM_4933

Bu da mutfağın genel görünüşü…

SAM_4961

Biraz da yakından…
Kırmızı havluya ve Gülse’nin kırmızı -beyaz yumurtalığına da dikkat!!!

SAM_4963

SAM_4966

Halımız da kırmızı-beyaz ve siyah….

SAM_4964

Ben 15 metrelik beyaz folyo almıştım.Ama nerdeyse yarısını kullandım.Siyah-beyaz için de bu sefer temkinli davranıp az az aldım.Sanırım 6-7 metre gitti.Toplamda bana mutfağın maliyeti 40 TL civarındaydı.Hem çok temiz ve ferah hem de çok içime sinen bir mutfak oldu.Ayrıca merak edenler için söyleyeyim bu folyolar nemli bir bezle silinebilir.

Herşey sizin elinizde…Yaşadığınız alanı güzelleştirmek ,el emeğinizle birşeyler yapıp üretmek çok da zor değil.Yeter ki isteyin.Elinizden herşey gelir.

Sevgiyle kalın…

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

40 Responses to Yapışkanlı Folyoyla Yeni Ferah Bir Mutfak

  1. feray erdal dedi ki:

    merhaba çok beğendim mutfağınızı emeğinize sağlık çok güzel olmuş benimde eski bir dolabım var ve kaplamak istiyorum yaışkanlı folyoları nereden bulabilirz acaba

    • güldane dedi ki:

      beğenmenize sevindim çok teşekkür ederim.Aslında artık bu tip folyolardan çoğu yerde bulmak mümkün.Kırtasiyelerde,büyük marketlerde var.Hatta büyük bir şehirde yaşıyorsanız büyük yapı marketlerde çok fazla çeşidini bulmak mümkün.1 milyoncularda,japon-çin pasajı gibi yerlerde mevcut.Nerde yaşadığınızı bilmediğim için seçenekleri bu şekilde sıraladım.Kolay gelsin şimdiden…

  2. Çok beğendim güle güle kullan çok şık olmuş
    Ellerinize sağlık

  3. esra dedi ki:

    Merhaba çok güzel olmuş bende eltim mutfağının rengini beğenmiyordu. koyu maviydi mutfak dolaplarını değiştirmek bayağı masraflı olacaktı heleki ev kredisi ödeyen için… bende aldım yapışkanlı folyoyu maket bıçağını dedim yenileme yapıyoruz hadi . tüm dolapları yaptık 🙂 fayansları daha önceden değiştirmişti onlar güzeldi. mutfak mavi olduğundan karanlık duruyordu ne kadar penceresi büyük olsada 🙂 yapıldıktan sonra çok mutlu oldu beğendi. ben eve geldim sonra telden bana resim atıyor masasınıda kaplamış sandalyelerini balkonundakileride 🙂 heryerde küçük çiçekler açış gibiydi 🙂 öyle kötüde durmadı heryerde çok uyumlu oldu halısı perdesi 🙂 insanları mutlu etmeyi seviyorum 🙂 ….
    sizde çok hoş yapmışsınız ellerinize emeğinize sağlık….

    • güldane dedi ki:

      beğenmenize sevindim çok teşekkür ederim.Ne güzel siz de bir başkasına yardımcı olmuşsunuz sizin de elinize sağlık.yapıştırma işlemi kolay gibi görünüyor ama biraz uğraştırıcı bir iş.Ama çok güzel sonuçlar alınıyor.Özellkile açık renkler odaları çok daha ferah gösteriyor.

  4. Gözde dedi ki:

    Fayanslar için yapıştırdığınız parlak jelatini nerden buldunuz tek eksik o kaldı ben de yapmaya çalışıyorum gayet güzel olmuş

    • güldane dedi ki:

      teşekkür ederim beğenmenize sevindim.siyah beyaz olanı mı soruyorsunuz?eğer oysa züccaciye tarzı yerlerde bulabilirsiniz.ben hem mutfak eşyalaları hem de kırtasiye malzemeleri gibi çok amaçlı ürünler satan bir yerde buldum.dolap için kullandıklarımı da siyah-beyaz olanları da ordan aldım.artık kırtasiyelerde bile var ya da yaşadığınız yere göre büyük alışveriş merkezlerinde de bulunabilir.Kolay gelsin size,biraz uğraştırıyor ama sonuç buna değiyor.kaç aydır kullanıyorum hiç birşey olmadı.

  5. sevcan dedi ki:

    pardon bişey sormak ıstııyorum acaba bu dolapları sılmekte kolaymı yag legelerı falan sılerken kagıtda rengıfalan gıdıyomu

    • güldane dedi ki:

      evet silmesi temizlemesi çok kolay temizleyici spreylerden sıkıp siliyorum şu ana kadar herhangi br yırtılma kalkma falan olmadı çok memnunum ben çok kullanışlı oldu.

  6. sevcan dedi ki:

    birde fayansa kapladıgınız kagıtlar su degdıkce kalkma falan oldumu acaba bu arada cok begendım cok guzel olmus bu fıkrınızle sızı tebrık ederım

    • güldane dedi ki:

      beğenmenize çok sevindim ne fayansta ne de dolaplarda herhangi bir kalkma olmadı.aynı yaptığım gibi duruyor hiç bir problem yaşamadım.çok pratik ve uygun fiyata mutfağı değiştirmiş oldum,düşünüyorsanız bence yapın pişman olmazsınız

  7. aysegul dedi ki:

    Cok guzel olmus ellerinize saglik ben yeni tasinacagim mutfak dolaplari kahverengi ve eski modellerden ama ev cok guzel suan oturdugum evin ayni yan.blok tek dolaplari dert ediyorum kendime kahverenginden nefret ederim zaten mutfakta herseyim kirmizi siyah masa aksesuar vs… kendimiz yapabilirmiyiz mutfak nemli sicak buharli bir ortam kalkma yada kabarma olmazmi koctas yada ikeada satiliyor sanirim onlardanmi sizin yaptiginizda????

    • güldane dedi ki:

      Evet büyük yapi marketlerde de satiliyor ama küçük yerlerde de bulabilirsiniz, tuhafiye ya da züccaciye tarzi yerlerde de var.uzun zamandir kullaniyorum henüz Kalkma ya da kabarma olmadi temizlik malzemeleriyle de siliyorum bi sorun olmuyor goren herkes de cok begendi lavabonun etrafina bile yaptim ıslanmasina ragmen kalkmadi kucuk yerlerde daha uygun fiyata bulabilirsiniz bu arada bunu da belirtmeliyim

  8. neslihan dedi ki:

    Merhaba çok güzel bir fikir hen gün benimde aklıma geldi ama aklımda bazi sorular var siz yapalı ne kadar oldu ve sökmeye çaliştiğinizda yapişkan kalıyormu lapaklarda benim kendi evimde sonuçta kapaklara birşey olsun istemiyorum cevaplarsaniz sevinirim

    • güldane dedi ki:

      merhaba beğenmenize sevindim teşekkürler.Ben dolapları kaplayalı nerdeyse 1,5 yıl oluyor.Dolap kapaklarında herhangi bir eskime olmadı.Ocagin hemen yanındaki fayans çok az sarardı o da ocak sürekli kullanıldığı için yırtılma yine yok.Yaptığım yerleri mutfakta hiç kaldırmadım.Ama banyodada bir yeri kaplamıştım daha önce.Geçtiğimiz günlerde fayanstan çıkarıp başka bir desen kapladım.Herhangi bir leke kalmamıştı çıkarırken.Bence emin değilseniz mutfakta denemeden önce küçük bir yerde deneyip kaldırınca ne olacağını görebilirsiniz.Herhangi bir leke kalmıyor ama dolabınıza göre değişebilir belki sizi yanıltmak istemiyorum.

  9. sudenaz dedi ki:

    bende değiştirmek istiyorum çok güzel olmuş ama benim dolaplar düz değil orta kısım göbekli yine de olur mu 😦

    • güldane dedi ki:

      Kıvrımlı kısımları biraz zor olur kabarır ama duz yerleri yapıp o bölümleri birakabilirsiniz

      • sudenaz dedi ki:

        önce mukavva yapıştırsam düz olsa sonra kağıdı yapıştırsam 😀 abartır mıyım 🙂

      • güldane dedi ki:

        Biraz zor olur ayrica mukavva silinirken islanirsa emeğiniz bosa gider.Her yeri mi kıvrımlı?

      • reca dedi ki:

        ahşap dolgu macunuyla doldurup zımparalayın sonra folyo yapıştırabilirsiniz

  10. gamze dedi ki:

    benim dolaplarım lake ve kahverengi kiracı oldugum için dolaplara zarar vermek istemıyorum iz kalır mı 😦

    • güldane dedi ki:

      ben de lojmanda oturuyorum bizimki çok iyi değildi zaten ama ben folyoları fayansta da kullandım.hatta cıkarıp baskasıyla değiştirdim sonra leke kalmadı.genel olarak bildiğim leke kalmıyor ama tabi siz bilirsiniz karar sizin 🙂

  11. melek dedi ki:

    merhabalar, ellerinize sağlık çok güzel olmuş.banyomun duvarlarını ve tabanını yapsam kullanışlı olurmu sizce ama banyoda duşakabin yok 😦

  12. bengisu dedi ki:

    Merhaba ellerinize sağlık çok şirin olmuş 🙂
    Biz de mutfağımızın fayanslarını kaplatmayı düşünüyorduk ancak ocağımız elektrikli olmadığı için fayans kaplaması ısıya dayanıklı olanlar olmalı dediler Allah korusun talihsiz bir olay yaşansın istemem ama gördüğüm kadarıyla sizinki de doğalgaz ocak, bir problem yaşadınız mı acaba (ısıdan dolayı kaplamanın sökülmesi veya ocağı kullandığınızda aşırı ısınması gibi?

  13. Suna dedi ki:

    Merhaba elinize sağlık çok güzel olmuş ben kiracıyim taşınınca Sökmek istesem sıkıntı olurmu dolaplar bozulurmu ev sahibi folyo kaplı dolapları kabul etmeyebilir diye birde ekmek dolabınizdan memnunmusunuz bende almayi düşünüyorum

    • güldane dedi ki:

      Cok tesekkur ederim 🙂 sokunce bi sıkıntı olacağını sanmiyorum en fazla kalirsa hafif yapiskanligi kalir onu da yag cozlerle temizlersiniz ki onun bile kalacagini sanmıyorum. Biz de lojmandayiz ben de yaptım bisey de olmadi 3.yila giriyoruz.Mutfak dolabimdan memnunum ama ekmeklik bolumunu ekmek koymak icin degil de raf gibi kullaniyorum.Cok kullanisli mutfak küçük oldugu icin is görüyor 🙂

  14. ikbal dedi ki:

    Eline saglik cok guzel olmuş oda duvarinda kullanilsa nasıl olur hic denedinmi aciklama yaparsan sevinirim simdiden tesekurler
    tesekurler

  15. ikbal dedi ki:

    Elinize saglik cok guzel olmuş oda duvarlarinda kullanilsa nasil olur acaba hic denedizmi cevaplarsaniz sevinirim simdiden tesekurler

  16. Sema dedi ki:

    Arkadaslar bende mutfak dolabimin kapaklarini yapiskanli kagit ile degistirmek istiyorum ama benim kapaklarim duz olmadigi icin yapamadim bana yardimci olurmusunuz ne yapabilirim

  17. Verda dedi ki:

    Merhaba
    Çok aydınlatıcı bir yazı olmuş. Ayrıca mutfağınız pek bir cici olmuş, huzurla oturun. 😊

  18. zeynep dedi ki:

    bu folyoları nerden bulabilirim acaba ya bende mutfağmı kaplamaya niyetliyim ama endişerlerimde var silerken falan sıkıntı olur mu diye

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.