Ev Botu

88bd4240-1419-48c1-b991-a3db21fd6a49wallpaperSAM_3361Adsız
MALZEMELER
1 yumak ip
1 çift terlik
4 düğme
YAPILIŞI
Elimizde eski bir ev terliği vardı.Bunu nasıl değerlendirebilirim diye düşünürken onu ev botuna çevirmeye karar verdim.1 yumak siyah ip aldım ve ikiye katladım.Terliğin en başından ölçerek gitmemiz gerekiyor o yüzden ayrıntılı ölçü veremiyeceğim malesef.Başlarken 8 ilmek başladım ve 1 ters 1 düz ördüm.Burnundan başladığım için her sırada 1 ya da 2 kasmayacak şekilde ilmek artırdım,terliğin ön tarafının genişliğine ulaştığı zaman artırmayı bıraktım ve bileğe kadar ördüm.İlmeği saydım 29 du galiba yanlış hatırlamıyorsam.Her iki yandan 9 ar ilmek bıraktım ve ortadaki 11 ilmeği kestim.Yani bilek kısmını kesip yanlardan topuğa kadar örmek için bu şekilde yaptım ve ölçerek topuğun sonuna kadar ördüm.Bu taraf bitti.Şimdi sıra bilekten yukarı kısmını yapmaya geldi.Örgü şeması aynı olsun diye bu sefer kısa değil de uzun başladım,istediğim uzunluğa gelene kadar dikdörtgen şekilde 1 ters 1 düz ördüm.Yanlız örgünün başında ve sonunda düğme için 2 delik bıraktım ve sonra karşılarına düğmeleri diktim.İstediğim kadar uzun olunca örgüyü kestim.Birleştirme için önce topuk kısımlarını birbirine diktim,sonra da uzun dikdörtgen parçayı ona ilave ettim.Terliğin ön tarafını kesmediğimiz için katlanma yapmasın diye ön tarafını da örgüye diktim.En son olarak terliğin başlangıç kısmından(eski kumaşı görülmeyecek şekilde)yorgan iğnesiyle diktim ve bitti. Daha anlaşılır olsun diye resmini çizmeye çalıştım(itiraf ediyorum çok kötü oldu!)Bunu yapalı 1 aydan fazla oldu resim çekmemiştim ama 1 tane de kendime yapmayı düşünüyorum(fırsat bulursam!)o zaman ayrıntılı fotoğraflayabilirim.

About güldane

İngilizce öğretmeniyim.8 aylık çok şeker bir kızım var.Gülse eşim ve benim isimlerimizin ilk hecesi.Burda Gülse'nin gelişimine tanık olmanın yanı sıra yemek,örgü,dikiş,eğitim ve hayata dair bir çok konuyla haşır neşir olabilirsiniz...
Bu yazı KENDİN YAP içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorumlarınız bundan sonraki çalışmalarım için önemli,lütfen yorum yapın.